Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kort och gott som rubriken låter, har de börjat gjort det ännu? 2 3
Svar
57
· Visningar
3 069
Senast: iloveyou
·
B
Hästvård När jag släppte ut mina pållar i morse brann de iväg till hagens ena hörna och började mumsa på något. Jag gick dit och fick väl se att... 2
Svar
26
· Visningar
3 313
Foder & Strö Jag håller ju på och försöker göda min häst... Problemet är att han börjar rata lusernen (pellets) Jag har nu gett honom ca 3 kg om... 2
Svar
30
· Visningar
10 352
Senast: Askersund
·
G
Hästvård Jag tittar på ny häst och har hittat min stora kärlek. nu är det tyvärr så att den har en liten rörelsestörning på ena frambenet...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: coari
·
Hästvård Igår fick jag höra att man ska inte använda liniment med kylande egenskaper på gammal häst för det förstör huden. Hur kan det göra det...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsan. Idag när jag skulle ut och rida mitt sto så såg jag att hon var tjockare i det ena bakbenet. Jag kände efter och hon har värme...
Svar
3
· Visningar
6 297
Senast: mctucker
·
Hästvård precis när jag har börjat se på vilken klippmaskin jag skall köpa till hästen för att få henne klippt blir hon sjuk, troligen kommer det...
Svar
8
· Visningar
1 926
Senast: vinkelina
·
Hästvård Är det normalt att man hör hästen mage kurra nästan jämt trots fri tillgång på grovfoder? Är det normalt att man kan höra hjärtat...
Svar
8
· Visningar
6 349
Senast: Tussilagon
·
Hästvård Har en liten shettisdam på två år här hemma, hennes ögon har börjat rinna, Stallade in dem nu i tisdags så vet inte om det kan va pga av...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Royal_724
·
M
  • Låst
Foder & Strö nån som vet hur mycket 5 dl havre väger ungefär? har ingen våg i stallet och glömmer jämt ta med.
Svar
18
· Visningar
13 378
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja min lilla fölis går bärsärkargång på saltstenen!! :devil: Är de farligt så ja ska ta bort den? Eller är de att den behöver...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: minternet
·
J
Hästvård Hade hem veterinären igår och han kollade på min ponny. Hon har ett sår på karleden, som visade sig att vara en karleds infektion. Jag...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Lillekarl
·
Foder & Strö jag har för lite protein i mitt hö så jag måste lägga till.. har gett lusern men ena hästen bli lite knäpp i skallen av lusernet så nu...
Svar
9
· Visningar
1 126
Senast: Mystofflan
·
  • Låst
Foder & Strö Alltså, hur mycket väger 1 liter Krafft Groov 90? ...eller hur många liter får man ur en säck?
Svar
8
· Visningar
1 564
Senast: Boj
·
H
Hästvård Jag hittade i dag massa små och hårda knölar på både utsida och insidan, på våran hästs ben. Dom satt mellan knät och kotan. Det var...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: hannanilsson
·
L
Foder & Strö Jag undrar över det här med att vattna hö... Brukar ni göra det, och isåfall varför?? Jag har lärt mig att göra det för att minska en...
Svar
16
· Visningar
4 763
Senast: nyponros
·
E
Foder & Strö Hon ska tränas till distanshäst och jag har börjat träna upp muskler och senor, och ibland kör vi tempo. Rider henne ca 5 dar/V Foder...
Svar
13
· Visningar
1 473
Senast: Emblagirl
·
B
Hästvård Var i dag och tittade på ett fullblod en underbar häst. Ända felet var att hon hade väldgt platta fötter nästan som en ankfot och hade...
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: ancan
·
B
Hästvård Hej!'' Såg detta i min hästs öra häromdagen - Någon som vet vad det är? Det ser liksom ut som svamp lr nått - men vad ska man då...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: werah
·
Foder & Strö Ska snart iväg och hämta några höbalar hos en bonde. Det är småbalar, och jag frågade vad de väger. "Det är svårt att säga, men en 12-15... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 278
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka