Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Vad är det bästa att välja till en 4 månaders fölunge? Kraffts groov 125 eller mjölkpellets?
Svar
4
· Visningar
956
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ngn som har erfarenhet får gärna ge mig tips om glucosamin just till äldre hästar. Fördelar, nackdelar, återförsäljar, sort. Ja, allt... 2
Svar
38
· Visningar
5 341
Senast: Mack_Lobell
·
Hästvård Min häst har drabbats av en streckning av ytliga böjsenan i juni. Dagen efter gick hon dock normalt så vi släppte henne på bete under 2...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: coari
·
Foder & Strö I mitt stall ingår 2 fodringar per dag så jag tänkte lägga till en vid insläpp eftersom jag ändå är där då. Var längesen jag hade häst... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 326
Senast: rutger21
·
P
Foder & Strö Hej jag funderar lite kring att fodra upp en pålle. Den har en välgjord foderstat enligt ett bra program. Trots detta skulle jag gärna...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Hon använder alltså inte hela hoven när hon går. I princip sätter hon knappt ner trakterna alls. Är väl lite som om vi skulle gå runt... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 945
Senast: Totti
·
Hästvård Någon som har nån dunder kur mot lymfangit? Min häst har problem med lymfangit från och till. Det svullnar rejält, hela benet. Hon får... 2
Svar
36
· Visningar
5 941
Senast: klabbarparn
·
K
Hästvård Igår va min häst normal i alla benen, men i morse va han "lymfangit-svullen" ifrån hasen och neråt.(Ej svullen i själva hasen.)...
Svar
15
· Visningar
1 257
Senast: TantEster
·
Hästvård I Sverige hör det till vardagen att göra böjprov för att lokalisera hältor men hur är det egentligen i andra länder? Görs det böjprov i...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Seabaz
·
Hästvård När man pratar om täckesanvändning kommer det ofta upp att "jag har en rygghäst och därför måste den vara täckt" Vad menar DU med... 2
Svar
32
· Visningar
3 627
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet ifall det finns något speciellt foder man rekomenderar för hästar med känslig mage? Jag har en 1åring som... 2
Svar
31
· Visningar
7 760
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö jag fick idag tips om att ge min häst basiblock. Han är ett halvblod som e lite svår att hålla hullet på samtidigt som han är "fånghäst"...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Är det någon av er som vet vad för mineral eller spårämne som saknas när hästen slickar i jord o lera o ibland äter de andra hästarnas...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: sissu
·
Foder & Strö Är detta något som är värt att spendera pengar på?? http://silvershopen.ebutiken.nu/product_info.php/cPath/57/products_id/171...
Svar
10
· Visningar
1 392
Senast: kaninlina
·
C
Hästvård Snälla har ni lite tips vad man gör åt detta? I sommar har båda mina hästar haft mycket problem med detta. Har försökt att ge dem rena...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Snowball
·
J
Foder & Strö jAG har lite funderingar kring en hästs hull i stallet. Det är så att hästen är väldigt takig över ryggen. HAr alltid varit detta men...
Svar
14
· Visningar
1 406
Senast: Jaba
·
Hästvård Får en veterinär ge lugnande till andras hästar på fritiden? Vi har en pappa i stallet som är vet, funderar på att fråga om han vill...
Svar
10
· Visningar
1 534
Senast: Immer
·
J
Hästvård Har ni hört om något liknande? en islänning i toppen skick, fick plötsligt svårt att andas, flank andas, både in och ut tycks vara...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Loppz
·
A
Foder & Strö Senast jag fodrade ngn av mina hästar (ca 10 år sen) med soja var den i lös form, som mjöl ungefär. När jag nu köpte soja på "neighbour...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: Alexandra_W
·
O
Foder & Strö Andra sidan planeten, alltså. :D Här i Nya Zeeland går hästarna alltid på bete. :d Det fryser sällan, så gräset är grönt, även om det nu...
Svar
15
· Visningar
1 499
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka