Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård jag har en fjord,29 år, som går ute hela dynget. men det det böjrar bli minus nu på natten. så nu undrar ja om ja ska lägga på ett tunt...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Bella_
·
Hästvård Hej! Ni som har erfarenhet av senskador, är de ofta återkommande? Väldigt skeptisk till hästar som har haft senskada och blivit... 2
Svar
27
· Visningar
5 744
Senast: fallon
·
Hästvård Jag undrar lite om det är nån som använder Voltaren Gel efter ridning. Min häst har haft hasledsinflammation tidigare och jag skulle... 2
Svar
28
· Visningar
6 266
Senast: monchestre
·
T
Hästvård Jag har en häst som kliar av svansen. Det började en sommar när det var mycket knott och blinningar. Men problemet är att han inte har...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Tind
·
H
Hästvård hej!! min häst har blivit behandlad för hovledsinflammation men det hjälper inte. Min veterinär rekomenderar nu att vi ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag är lite fundersam... Har precis fått hem min nya häst, och hon äter endast hö (analyserat, men har inte fått värdena än), havre...
Svar
18
· Visningar
1 931
Foder & Strö Kikar runt lite bland lev. av grovfoder och fick ett ganska bra pris från en bonde. TS på det ligger på 60. Jag funderar lite. Våra...
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: hästig
·
Hästvård Idag var vi ju på kliniken. Se min föregående tråd som är början till denna, kan detta hända? Jag och vet började prat igenom hela...
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: Erikaoghestene
·
Hästvård Jag har två hästar som varje gång vi rider förbi ett ställe med sank mark och mossa alltid stannar och bökar upp jorden och äter/slickar...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: axi
·
C
Foder & Strö Nu behöver jag hjälp. Vi tar eget ensilage till våra mjölkkor, och detta tänkte jag även fodra hästarna med. MEN, det är ju på tok för...
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: arabia
·
Foder & Strö Hej! Skulle gärna vilja ha en analys på silaget och då ska man ju tydligen ta med borr.. Jag provade på lantmännen...
Svar
6
· Visningar
2 134
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vad för slags virus ger feber som kommer och går och svullna ben?
Svar
16
· Visningar
1 306
Hästvård kan börja säga att jag inte vet så jätte mycke om hur mugg ser ut, ifall nån undrar över min fråga hitta två "knölar" på min häst...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: älgen
·
Hästvård Har ett drygt 3-månaders gammalt föl som är satt på penicillin. Skulle ge första sprutan ikväll och det var helt omöjligt.. Trots hjälp... 2
Svar
30
· Visningar
2 956
Senast: janna
·
I
Hästvård hej, vad ger du din häst för tillskott i maten? och vrf ger ni just det? min häst har problem med hovarna, dom går sönder väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 171
S
Foder & Strö Har tänkt att köpa hem havre (eller något annat foder) i stor säck, eller ev. lösvikt. vad och var köper ni, och vad kostar det? Hos en...
Svar
10
· Visningar
5 266
Senast: Sock
·
V
Hästvård Jag har ett 10-årigt welshsto som man ibland kan se en smärre patellaupphakning på. Det är sällan man ser det och när man ser det så...
Svar
17
· Visningar
1 531
Senast: Valencia
·
Hästvård Jag har ett litet problem. Har två hästar varav en är skadad och ska stå i liten hage om han är lugn och om han inte är det så ska han...
Svar
6
· Visningar
972
Senast: sweep
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har en shettis med patellaupphakning, tyvärr har vi råkat på en hovslagare som jag har kommit fram till att nej aldrig mer...
Svar
4
· Visningar
1 677
Senast: Andorra
·
T
Hästvård Min fjording har under en tid haft lös avföring, jag gav han proviva och tyckte mig att det blev bättre då det inte längre var löst i... 2
Svar
21
· Visningar
9 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka