Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård hej jag har köpt ett sto med enorma kastanjer, det är nästan så dom ågr ihop när hon går. kan man bara ta bort dessa? eller är det... 2
Svar
26
· Visningar
4 324
J
Hästvård Hej alla där ute det är såhär att min kompis har ett sto som är jätte jobbig vid brunst . hon har hört att det finns ett medel som...
Svar
3
· Visningar
866
S
Foder & Strö japp , precis som de låter , vad är just dina erfarenheter? hur har du fått upp din häst i hull med bästa resultat? vilka fodermedel...
Svar
1
· Visningar
768
M
Foder & Strö Jag har en D-ponny (Svensk ridponny, mest New forest :D. Samma "figur" som ett halvblod) som är lite sommarknubbig just nu. Jag undrar... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 609
Senast: a1agnlju
·
G
Hästvård Vad kan det vara för fel på en häst som rör sig ganska stelt och ovilligt och som står och skakar med bakbenen så att skapet och... 2
Svar
29
· Visningar
2 668
Senast: älgen
·
Hästvård va och kollade på en häst i dag som dom sa att hon va de , men hon hade inget märke på sig , måste dom inte ha det ..??? hästen ha...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: arabia
·
Hästvård Första veckan min nya häst var här lyckades han slå sig rejält över ögat. Den yttre ögonvrån sprack upp och behövdes sys med ett par...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden en bra lösdrift plats i vinter, får stanna kvar där hästen står på bete nu :banana: Och här trivs både jag och...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Ämelie
·
Hästvård Vi har en ponny som är mer eller mindre oridbar då hon brunstar. Hon tar inte skänkel och tjurar ihop totalt. Hon är nu 8 år. Vi har... 2
Svar
30
· Visningar
4 224
Senast: Ravishing
·
Foder & Strö Jag fodrade med KRAFFT Groov 125 innan betet och det var bra. Hästen fick i sig allt den skulle och åt med god aptit. (med grunden från... 2
Svar
25
· Visningar
2 083
Senast: ang
·
S
Foder & Strö Vårat hö inehåller för mycket energi. Enligt hippocampus så skall han äta 6-7kg hö om dagen. 8 kg är ok men de saknas andra vitaminer... 2
Svar
20
· Visningar
1 778
Senast: smultronfot
·
Foder & Strö Vad hade ni stödfodrat med och hur mycket? (förutom höet då) 2-3kg krafft müsli grön?! hästen får även betfor, olja och kalk.
Svar
5
· Visningar
903
Hästvård Jag har nu min första foderhäst och har ingen erfaremnhet av att kolla upp tänder. Vem ringer man till när man vill få sin hästs tänder...
Svar
3
· Visningar
748
Hästvård Vad kan höga tarmljud bero på? Att det skall låta vet jag, men ska det verkligen *slurpa* så att man hör det typ 1 m i från hästen?
Svar
3
· Visningar
5 950
Senast: linnsan
·
Hästvård Det har samma effekt som b o t? Fast mycket billigare om jag fattat det rätt?
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Tuvisen
·
N
Foder & Strö Jag har en häst som går på bara krafft grund.(han har ju såklart gräs/hö också). Min fråga är då: kan man blanda krafft grund med...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: NightSky
·
S
Hästvård Ska märket vara inåt hoven eller ut mot väggen?
Svar
14
· Visningar
13 230
·
P
Hästvård Hej! Min häst har fått svamp i ansiktet, det ser ut som avskavda sår. Jag har hört att det inte ska vara farligt, men det ser så hemskt...
Svar
1
· Visningar
754
·
Foder & Strö har ett sto f.91 som är rätt bukig. Hon har haft semester i 2 veckor men annars blivir riden i skritt o trav o galopp ca 5 dagar i...
Svar
11
· Visningar
1 057
·
Foder & Strö Oftast när jag rider är min häst pigg som tusan. Det finns inte riktigt någon stoppknapp på henne. Hon går som tåget - framåt :) Bara...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: arrak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31