Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Oftast när jag rider är min häst pigg som tusan. Det finns inte riktigt någon stoppknapp på henne. Hon går som tåget - framåt :) Bara...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: arrak
·
D
Hästvård Jag har inte behövt oroa mig tidigare när det gäller liljekonvaljer i hagen, för hästarna har inte brytt sig om varken blommor eller...
Svar
4
· Visningar
2 522
Foder & Strö Någon som har fodrat med dessa foder och har kommentarer? Innehållsmässigt kontra kostnad, bra/dåligt? 2 3
Svar
42
· Visningar
5 316
Senast: pastejja
·
P
Hästvård Min häst fick foderstrupsförstoppning i går kväll:eek: Det var så himla läskigt!! Jag tar in hästarna över natten för arabtjejen behöver...
Svar
9
· Visningar
2 823
Senast: Jen80
·
N
Hästvård Hallå alla därute! Tänkte höra om ni har några funderingar på nåt ja går och grubblar på! Har en kanonfin unghäst som ja ska visa på...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: SLD
·
Hästvård Min häst har efter ett mindre lyckat ihopsläpp med en annan häst (som tidigare år gått med dem) lyckats få två knölar på insidan...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: FadeAway
·
Hästvård Är dom inte väldigt tidiga i år?????? Brukar väl komma i slutet av augusti början av sept? jag avskyr dom och för första gången har... 2
Svar
36
· Visningar
2 696
Senast: Lazio
·
Hästvård Denna fråga finns säkert på flera andra ställen men jag är väl lite lat, antar jag. Min fråga gäller denna eviga sommarplåga, flygfäna... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 339
Senast: Sticky
·
L
Hästvård hållet på och "sparar ut" manen på mitt sto...men...hur får man en häst med lång, tjock man att se välvårdad ut. ser just nu ut som en...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: Constance
·
Hästvård Min häst är solbränd nosryggen och ner till mulen! men vad använder nu mot era hästar som inte ska bli brända? ja vet att de finns... 2
Svar
20
· Visningar
1 482
Senast: plymen
·
J
Hästvård Hej! Rider ett varmblod som jag har vanligt tränsbett på. Bettet tvättar jag alltid av efter användning. Nu har hästen fått ett sår...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: PenelopeZafari_95
·
Foder & Strö Är det någon som vet på ett ungefär hur mycket en säck med Krafft protein kostar?? Jag funderar på att gå över till det nämligen...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Köpte hippo breed för några veckor sen då tjejen i affären sa att det var samma sak som groov 90. Men nu har pållen blivit fullkomligt...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: fiaskurken
·
J
Hästvård Har en islandshäst, svenskfödd. Hon har tappat delar av sin man. Jag köpte henne i våras och fick hem henne i början av juni, när jag...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: Johanna-79
·
Foder & Strö Jag undrar lite hur mycke kraft foder ni ger nu när de går på bete. Måste öka proteinet till min häst då hon går mer nu och då blir det... 2
Svar
22
· Visningar
1 854
C
Hästvård Min häst har redan börjat fälla, eller rättare sagt han började fälla redan för ca 2-3veckor sedan, är det bara min häst som gör det... 2
Svar
26
· Visningar
2 019
Senast: rocki
·
Hästvård Min häst blev sparkad på framknäet för 2,5 vecka sedan, hon blev sydd och fick även ett dränage. Har därför haft bandage på benet dygnet...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Paddi
·
A
Hästvård Bör man alltid dra ut vargtänder? Hur mycket kostar det ungefär att dra ut 2 stycken? Kontaktar man en vanlig veterinär när man vill... 2
Svar
29
· Visningar
16 885
Foder & Strö Är det nån här som fodrar med det tillskottet? De ger det i stallet pållen ska till och jag har inte fått nån bra lista på vad det...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: lus
·
Hästvård Undrar om det är några som ger sina hästar tokosel nu när dem går på bete? Mina går på bete på dagarna och är inne på nätterna...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka