Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Min häst är nog det mest ointelligenta som finns, har jag insett... Hon hör till de individer som blir tjocka av att "andas", och... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 493
Senast: hallon
·
B
Hästvård Någon som har något bra Recept på klådstillande till Islandshästar ? :D
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: roadkilled
·
Hästvård Hur är det där med spån. Kan man använda spånet som kommer direkt från hemsnickeri?. Har för mig att det är ngt med det som gör att man...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Limelight
·
M
Hästvård Kan nån här detta när en häst är resistent mot antibiotika? Mitt sto har en bakterie som heter ¨ACTINOBACILLUS¨. Den antibiotikan som...
Svar
10
· Visningar
1 448
L
Foder & Strö Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den :) Någon som har koll på vad grundfoder/kraftfoder innehåller?
Svar
3
· Visningar
1 005
I
Hästvård ingen aning om tråden hamnat rätt men... hur lång tid tar det innan en häst börjar tappa kondition, och hur lång tid tar det innan de...
Svar
10
· Visningar
2 345
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har hört att det finns hösilage och ensilage, vad är skillnaden på dessa eller är det samma sak? Har aldrig tidigare fodrat med...
Svar
15
· Visningar
1 654
Senast: a1agnlju
·
J
Foder & Strö läste artikeln i nya ridsport om att fodra med vanlig matolja. lät intressant tyckte jag. är det någon här som gör det och hur mycket... 2
Svar
30
· Visningar
3 691
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Att blöta hö för att minska näringsvärdet, fungerar det och hur mkt minskar det då med? Sett siffror på upp till 70% av energin och 20%...
Svar
15
· Visningar
2 296
E
Hästvård hur farligt är det om hästarna äter av glyphomax besprutat bete ett par dagar efter besprutning? vad blir biverkningarna?
Svar
1
· Visningar
999
Senast: TantEster
·
Foder & Strö min häst går nu i en hage med mkt gräs och får därför inget kraftfoder lr hö alls eftersom han lätt går upp i vikt och är tillräckligt...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: iloveyou
·
A
Hästvård Hejsan! Jag tänkte höra mej runt lite och undrar hur ni motionerar hästen nu på sommaren? Alltså, rider ni som vanligt, är ni hos hästen...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Vilket müslifoder ligger riktigt högt i proteinvärden? Det känns som en hel djungel med alla dessa nya müslifoder. Nu fodrar jag med...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: Fiorano
·
S
Hästvård Hej allihopa. Vill bara kolla lite vad ni tycker. Min flickvän letar efter en ny häst efter att hennes förra dog. Hon satsar på...
Svar
8
· Visningar
1 571
Senast: Congeria
·
R
Hästvård Hur yttrar sig soleksem och vad kan man göra för att lindra det??? Min pålle har blivit "tunnhårig" på sin svans, vid svansroten. Han...
Svar
18
· Visningar
6 291
Senast: linbel
·
S
Hästvård Min kompis häst har fått diagnosen att hennes häst har ont av partella i hasarna. Hästen kan vara pigg en dagen och nästa dag vill hon...
Svar
16
· Visningar
2 661
Senast: crixi
·
F
Foder & Strö I nuläget ger jag inte min häst vitamintillskott av den anledning att jag inte har någon koll på vitaminerna, vad de är bra för och...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: tinafinis
·
Hästvård I denhär tråden vill jag gärna att de som haft en häst elr känner till en häst som har haft knä- elr kotledsinflammation, som det bara...
Svar
5
· Visningar
746
Foder & Strö Jag sitter här i mina funderingar över mitt sto. Hon är väldigt fet och i våras befarade jag att hon fått fång, vilket så inte var...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: _moa_
·
Hästvård för 7 år sedan fick min häst häst diagnosen hovbroskförbening. hon blev behandlad och har sedan dess inte haft problem. har gått på...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka