Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om denna tråden passar in här egentligen men har ju med vård av min häst bakknän att göra :angel: Min ena häst har problem...
Svar
8
· Visningar
2 835
Senast: Jenny
·
Hästvård Vet ej om jag skulle lägga detta i fångtråden.. hänger det ihop? Hur ofta får en fånghäst korsförlamning av sin position? min... 2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: axel
·
A
Hästvård Alltså, jag vet inte alls hur jag ska göra! Står just nu i ett stall med ca 20 hästar, de går på bete ink. min häst då! Betet kostar...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: arabia
·
Foder & Strö Någon som vet om det finns selen i dangrönts lusernpellets? Hittar ingen på näringinnehålls deklarationen, men tänkte om de "struntat" i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: linnsan
·
S
Hästvård när man tar ut en kiropraktor, eller annan alternativ medicinare i tyskland läggs en stor del av tiden på att gå igenom hästen/ djuret...
Svar
5
· Visningar
1 118
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Mitt fullblod kommer hem ifrån fodervärden på lördag. Hon är riktigt, riktigt mager. Jag har sett bilder på henne och hon har inte en... 2
Svar
26
· Visningar
4 843
Senast: derficutly
·
L
Hästvård Hej! ( vet inte om tråden ligger rätt.. men annars äre bara att flytta den ;)) Jag funderar på om det är farligt eller inte bra att...
Svar
19
· Visningar
1 329
Senast: Fille
·
A
Hästvård jag har börjat stretcha min häst nu , har gjort de ett par gånger. Och jag undrar fall det är några andra som gör det och märker någon...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Igår trampade min häst på en pinne som slog upp mellan bakbenen och skar upp ett sår där. Ca 10 cm djupt och minst lika långt :( Jag...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Pacific
·
Hästvård Vad anser ni om en frisk häst i bra kondition får ont i ryggen, (reagerar på palpation) och blir så stel att det inte går att rida som...
Svar
13
· Visningar
2 412
Senast: Vinja
·
B
Hästvård Min 17 åriga häst har skav på nosryggen det ser ut som död hud. Han hade det när jag köpte han för ett år sedan dom sa att han haft det...
Svar
7
· Visningar
1 609
Senast: Caress
·
Hästvård fick idag höra av en vän till mamma att det finns en shettis till salu några mil bort, mammas vän har själv lånat denna shettis men fick...
Svar
5
· Visningar
1 688
Senast: jassica
·
Hästvård Tog in pålla vid 19 och hennes högra öga var jättesvullet:crazy: Så det blev ingen ridning utan pyssel och så har jag sköljt med...
Svar
12
· Visningar
2 069
Senast: lizzie
·
Foder & Strö gör en egen tråd nu om Thengills bantning. ni som har erfarenheter eller har samma problem får gärna skriva här så kan vi följa... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 281
Senast: Gullan86
·
H
Hästvård Hur gammal gissar ni på att denna hästen är, ni som har lite koll på hur tänder ska se ut vid vissa åldrar. jag är lite osäker om jag...
Svar
7
· Visningar
4 943
Senast: hästhandlarjävel
·
B
Hästvård Häromdagen upptäckte jag några knölar på min häst och börjar fundera på vad detta kan vara, och om det är något att oroa sig över...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: Tooveee
·
S
Hästvård Hur tränar man bort en bukig mage - jag menar en rund mage på en häst som inte är tjock eller överviktig för övrigt. Den bara finns där... 2
Svar
25
· Visningar
7 637
Senast: Tooveee
·
J
Hästvård Hejsan! Är det någon som vet något bra sätt att skydda sig själv och framför allt sin häst från sommarens alla bromsar och andra...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: tgd
·
H
Hästvård Det är såhär, min medryttarhäst har fått en stor galla på sitt vänstra framben. Den är ca 2 cm bred och lång och står ut ca 2 cm från... 2
Svar
25
· Visningar
3 412
Senast: urkella
·
Hästvård Nu har det hänt något i hagen och hästen kom in med detta http://www.pixbox.se/pic_show_id21805543.html var inte halt första dagen men... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka