Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min unghäst fick på sig skor (endast fram) för första gången för ca 4-5 veckor sen,och han hunnit tappa dom 3 gånger.. Först tappade han...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Fibusen
·
C
Foder & Strö Såg att dom sålde foder där, och har en vän som fodrar med detta. Hon påstår att hennes hästar aldrig ätit ett foder med så pass god...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Cronis
·
M
Hästvård Blä, min stackars lilla häst har precis kommit hem från sjukan. Han har gått omkull i hagen med en sån smäll att han har knäkt TRE... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 308
Senast: Miks
·
K
Hästvård Heisann! Skulle sjekke hesten min på beite igår kveld. Hesten hadde klumper i forskjellige str. over hele magen, halsen og på...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: KorsmoLappen
·
Hästvård min häst har sjukt mkt flugor på sig sommartid och han verkar ha lite problem med det så därför tänkte jag testa ett flugtäcke. men nu...
Svar
7
· Visningar
1 680
Senast: Elviramax
·
Foder & Strö Det är en fet ponny i stallet som har blivit behandlad för kortison. Ägarna har haft hästen i ca 2 månader och vet inte om den haft fång...
Svar
3
· Visningar
1 598
Senast: 95johsv
·
Hästvård Kan någon här förklara för mig vart exakt dessa band sitter? vilken funktion har dom? Hade ut en ET igår, han sa att min häst hade lite...
Svar
4
· Visningar
3 888
Senast: Sparvoga
·
Hästvård Min häst fick två sår i början av betet, inte så djupa men ganska stora. De har läkt för längsen, så det är skinn där, men pälsen...
Svar
2
· Visningar
1 614
Hästvård behöver tips om ett bra ofarligt klådstillande medel som man kan ha i sol ...min häst har fått bett ev något det sitter runt och under...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Kurant
·
Y
Hästvård Idag när jag skulle hämta in hästarna som vanligt stod isisen vid insläppet och såg lite konstig ut. Han tog några steg och jag såg... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 603
Senast: Jossantt
·
Hästvård Om en boxen är 2,7m lång & 2,5m bred. Hur räknar man det? Räknar man bara 2,7*2,5? El 2,7*2 + 2,5*2= ?? Va & titta på ett stall som...
Svar
8
· Visningar
2 061
Hästvård hej! hästen min har för ett tag sedan brjat "nöta upp" pälsen på innersidan av bakhovarna vid kronranden.. nu har det gått så långt...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Tinuri
·
Hästvård Min häst har fått konstiga runda knölar under svansen??Vad är det för djur som kommer åt där??:confused:
Svar
6
· Visningar
777
Senast: JBL
·
Foder & Strö Ja nu blev det inte alls som det var tänkt. :( vi slog vallarna i tisdags.Vände ons tors och strängade fredag och det var tänkt att...
Svar
16
· Visningar
7 849
Senast: Linna
·
G
Foder & Strö Då min häst visat sig bli "sådär" rolig av att gå på havre måste jag nu byta till något annat. Hon har tidigare gått på krafft grund...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: Masse
·
P
Hästvård Min 4 åring är nu riden och lätt tränad i 1 år. I vår började han stå konstigt i hagen, håller fram h fram och v bak i viloläge, byter i... 2
Svar
32
· Visningar
2 857
Senast: MissInterpreted
·
D
Foder & Strö Kan hö bli för gammalt? Fick ju ett lass i våras och det tog inte slut innan jag släppte pållen på bete, så nu har jag ju jättemycket hö...
Svar
6
· Visningar
2 256
Senast: Qodrofenia
·
K
Hästvård Efter en kurs här i helgen fick jag veta av tränaren att min häst är så styv i bogen, att han inte kan flytta framdelen och korsa...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: kerjacques
·
A
Hästvård Jag vet inte riktigt vad min häst håller på med, nu senaste månaden har han börjat med att alltid när jag går och tvättar bettet så tar...
Svar
8
· Visningar
1 317
Senast: Camigween
·
Hästvård Dottern har praoat på djursjukhus och fick bland annat vara med och kolla då de gick in med kamera via näsborre på häst och kolla på...
Svar
5
· Visningar
1 670
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna