Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Kom att tänka på en sak.. Kanske låter lite luddigt, men finns det vissa saker som gör att hästen visar hälta i knäna (fram) istället...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: klabbarparn
·
Foder & Strö Någon som skickat för analys och kollat ev mögel? Vilka värden och är det ett tjänligt hästfoder?
Svar
1
· Visningar
1 305
Senast: kullerbytta
·
Hästvård Var på klinik i veckan för att besiktiga en häst jag vill köpa, treårig nykastrerad valack, hbl, oinriden. Går klockrent igenom böjprov... 2
Svar
22
· Visningar
2 895
Senast: Puppan
·
  • Låst
Hästvård en häst har blivit behandlad på klinik 3 gånger med spruta i hovleden för hovledsinflamation, hästen är fortfarande halt men hältan har... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 245
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har ju varit förskonad från många av de 'små' skadorna/grejorna (på bekostnad av att jag fått de stora.. :crazy:). Tror jag under... 2
Svar
25
· Visningar
20 575
Senast: mackan
·
Hästvård Ja, berätta lite om egna erfarenheter vad gäller kot- eller knäledsinflammationer. Gick det över efter en behandling? Fick ni... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 281
B
Hästvård Har min tinker fotskabb? eller mugg/rasp? eller både och ? i början av Juni fick min tinker fläckar på huden som var variga och...
Svar
3
· Visningar
2 026
Senast: H3+
·
Foder & Strö Hur mycket kan man ge av linfrökaka? Misstänker att mina gamla foderböcker behöver uppdateras snart...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö Har fått min första höanalys - av bonden jag har köpt av. Är väldigt okunnig när det gäller detta. Det första jag insåg var att det...
Svar
9
· Visningar
1 116
Foder & Strö Hur många är det som köper sitt hö utan att ha sett det först? Och som inte har nån analys heller? Jag känner att man gärna vill se o...
Svar
16
· Visningar
1 088
M
Foder & Strö Hej! Jag vill gärna att min häst får i sig alla vitaminer och mineraler. Just nu får hon betfor och bio vimin (tror jag den heter) Men...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: heidi maria
·
J
Hästvård Om man ska ha sin ponny i ett stall med kallhyra, då ingen mat ingår förutom hö, vad behöver hästen? Säg allt en c-ponny behöver äta och...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Jag undrar vad era hästar/ponnysar äter för foder. Jag ska skälv byta foder och jag undrar om ni ver något bra foder till en...
Svar
18
· Visningar
1 259
Senast: Kaki
·
S
Hästvård Min hingst har skaffat sig en stor knöl under magen/ mot skapet :S! Är de myggbett eller? Den är stor som en golfboll, har ingen bild...
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: Hippokondriker
·
A
Hästvård jag har hittat BromsBroms igen. Det är Näckens Naturprodukter som säljer det. Tar tydligen broms, flugor, knott, mygg och är helt...
Svar
2
· Visningar
2 071
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Hello! x) Jämt när jag borstar svansen på min medryttarhäst blir den jättefin. Men dagen där på så är den lika risig som innan. Min...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: ulrikawennerstrom
·
Hästvård När ska man börja med att regelbundet ta ut en hästtandläkare för rapsning och kollning ( ca 1 gång om året är väl vanligast?!) Nu är...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min kompis häst har varit behandlad ett bra tag, hästen ser pigg och fräsch ut och så, men när hästen börjar trava i början av passet så...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård Ska klippa hästen eftersom han aldrig tappar vinterpälsen. Testat täcka extra och ge salt (som han vägrar äta). Hur klipper ni hästarna...
Svar
10
· Visningar
4 065
Senast: Långnos
·
Hästvård Både pållan och jag blir snart galna av alla insekter. Idag hade hon 5 bromsar som satt överallt på henne. Har läst i gamla trådar om... 2
Svar
35
· Visningar
6 097
Senast: Anjabod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka