Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, vad ska man ha till hästens ben nattetid? Jag shoppade ett par tunna B o T -paddar idag 40 x 40 cm. De verkade... 2
Svar
26
· Visningar
2 514
Senast: Jate Volim
·
Hästvård I o m att det snart är säsong igen för beteseländet så lägger jag ut ett utdrag om det. Stämmer bra det där med innan midsommar. Mina... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 819
J
Hästvård Nu är det så att jag fått reda på att min häst har en sjukdom vid namn Typ 1A Nodular sarcoid, någon slags utvändig hudcancer. Den...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Johanna_s
·
C
Hästvård Kan bli långt.. Jag har en stor pålle på ca 170cm, halvblod-ardenner korsning. Han har väldigt dålig hovkvalitet fram. Köpte... 2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: chanell_86
·
J
Hästvård det är såhär att ja har sett att min häst har kliat av sej lite på svansen och vet att det är eksem, har ingen aning om han har haft det...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Rouge
·
Hästvård Min häst får torrsprickor i fram hovarna ,visserligen ytliga ca 0,5 mm men dom går ända upp..Har pratat med min hovslagare men han säger...
Svar
12
· Visningar
925
Senast: Sandramaria
·
G
Hästvård Mina hästar har ständigt ur-fula strålar. Det bildas "grottor" med röta och svampangrepp. Hur jag än verkar bort det lösa, angripna och...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: skuggi
·
Hästvård Eller liknande skor! Hur länge sitter de? Vad kostar det? Fördelar-Nackdelar? Går de ha brodd i? Bilder!!!
Svar
7
· Visningar
2 591
Senast: Jejan
·
T
Hästvård Det har med all säkerhet setts ett lodjur i min hästhage. Jag har tre islandshästar gående där (två är mina, en är inhyrd). Hur stor...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Thora
·
I
Hästvård Som ni sett runt här är vår häst skadad. I stallhyran ingår utsläpp. Skrev på tavlan att hästen MÅSTE ha flughuva när han är ute...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: hillevie
·
Y
Hästvård Vet inte om detta är rätt tråd Har aldrig sett en häst med bara lite av ögat blått innan? Fick en fölis i tisdes natt, och en...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: skuggi
·
M
Hästvård Måste dela med mig av ett tips efter att ha haft kiropraktorn hos hästen igår. Efter att hon kände igenom honom undrade hon om jag tänkt...
Svar
13
· Visningar
9 446
Senast: lillaana
·
H
Hästvård Har en ponny med eksem på prov sedan 3 dagar. Har börjat klia betydligt mera nu än när han kom. Smörjer 2 ggr/dag med Nylander + att han...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Royal_Horses
·
Foder & Strö Någon med tips? Jag har en vanligtvis MYCKET matglad valack, men när jag försöker ge honom alger matvägrar han (nästan). Jag får inte... 2
Svar
27
· Visningar
2 967
Senast: Globlesa
·
I
Hästvård Min häst har kotledsinflammation och ska inte ridas förens om tre veckor då jag får sätta igång honom. Vi frågade på kliniken om det var...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Uddatyp
·
L
Hästvård Hej! fick i fredags lotagen av vet. för att behandla svallkött på lillans bakben, igår var det inga bekymmer, sårytan var köttig och...
Svar
1
· Visningar
2 597
Senast: skaraborg
·
Hästvård Jag vill veta EFFEKTIVASTE sorten av insektsmedel mot flugor, mygg och knott, som kan köpas i butik. (Säg inte täcken, det vet jag... 2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: nexxa
·
Foder & Strö 2 korta frågor om hösilage Hur länge klarar sig hösilaget när man öppnat balen? Ungefär hur mycket väger en sån där stor rundbal?
Svar
3
· Visningar
765
·
A
Hästvård Igår släppte jag hästen på bete tillsammans med två andra hästar. Hon drog några rejäla repor och antagligen hände någonting då. När jag...
Svar
1
· Visningar
751
·
F
Hästvård Jag vet inte om detta hamnar på rätt ställe, men jag testar. Är det någon som vid genomgång av en klinik fakturor i stort sätt alltid...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka