Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jaaa, när saltstenen är nästan slut, c:a 1/4 kvar så brukar den på nått sätt gå sönder och ramla ut! Att den går av på mitten eller...
Svar
14
· Visningar
1 355
M
Hästvård Hej, finns det någon som vet mer om dessa sjukdomar? Vi misstänker att vår häst kan ha blivit smittad av en fästing han hade för ett...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Messi
·
I
Hästvård Mitt sto är 4 år, och f.d gallopör. Hon har alltid haft ett supertemperament med lagom mycket krut och tillbakahållning. Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: Prick
·
R
Hästvård Lite pinsamt kanske, men jag kör på ändå. Jag kan inte ta pulsen på kotan på min häst. Jag hittar den verkligen inte. Kan ta "under...
Svar
12
· Visningar
1 362
Senast: bigganl
·
C
Foder & Strö Rilla har fått nässelutslag idag, och jag försöker komma på vad det kan vara som har orsakat det hela. Jag har två teorier * Jag tog...
Svar
14
· Visningar
14 093
Senast: Jeeves
·
S
Hästvård Har nu suttit och läst alla inlägg om fång och känner nu hur orolig jag blir då min ponny har varma hovar lite då och då. Är det alltid...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Hoppas det är rätt tråd Jag vill se bilder på era varblodsmanar, hur ser olika "modeller" på frisyrer ut. Min har lång man för... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
27 120
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Jag har en häst som i flera års tid haft problem med återkommande koliker och han är även buköppnad en gång för 3 år sen. Nu har han...
Svar
6
· Visningar
8 051
Senast: Masse
·
C
Hästvård Hej! Jag har en häst som inte är riktigt fräsch och han har inte varit det nu på ett tag. Vi håller på att leta igenom honom men det är...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: skorpan3
·
Hästvård Hej Min häst har lyckats sparka sig (tror jag i alla fall) på insidan av höger bak och därmed skadat gaffelbandet (enl vet). Hästen är...
Svar
13
· Visningar
15 340
Senast: Qodrofenia
·
T
Hästvård Min häst har börjat klia sig något ofantligt på svansroten. Jag tycker detta är så tråkigt att se. Hans tjocka svans bara tunnas ut mer...
Svar
19
· Visningar
4 178
Senast: Tebazz
·
Foder & Strö Hej jag ska så in bete på gärdet, vad ska jag använda för gräs ?
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Calvaro
·
Hästvård Nu när det är vår och gräset börjar växa.Drar det ju mot fångtider. Så ni som har erfarenheter får gärna dela med sig av hur man på... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
19 053
A
Hästvård Tog Borrelia/ Erlichias prov på min häst i mitten av Dec. Provet var negativt enligt testen, men ingen titer nämndes alls. Ringde och...
Svar
12
· Visningar
1 805
Senast: annapanna123
·
H
Hästvård Någon som har erfarenheter av detta? Hur gick det med din häst efter det här? Hästen har även ont när den går i hagen, är det s k...
Svar
6
· Visningar
1 301
Senast: Lauraa
·
Hästvård Hej. Vilken chock jag fick när jag och kompisen kom till stallet idag, min häst såg helt konstig ut på halsen, men min kompis bara "... 2
Svar
33
· Visningar
3 468
Senast: issi
·
Foder & Strö Har bestämt mig för att börja krossa havren. Men hur kan jag göra det? Jag har ingen kross-maskin hemma. (Köper hel av en bonde). Kan...
Svar
18
· Visningar
5 284
Senast: Kaki
·
R
Hästvård Varje sommar kommer samma problem: Hur bekämpar man bäst flugor och knott - och de sår/bett de ger? Känns som att man har prövat allt... 2
Svar
21
· Visningar
9 347
Senast: rulana_korsbar
·
T
Hästvård Jag undrar hur pass mycket gräs får hästen i sig om man använder en betesreducerare?... Får dom i sig så pass mycket eller bör man ge... 2
Svar
34
· Visningar
4 683
Senast: lil-sis
·
Hästvård Killen verkar ha reagerat på flugorna massor iår! :eek: Han har stora sår i armhålorna och på bringan, och massa småsår på skapet som...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka