Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Gäller inte min häst,utan stallkompisens.. Problem med knäna först och främst pga att hon har växt för fort,det har "läkt ihop" och...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! Jag råkade sätta in detta inlägg i fel forum förut och då tog dom bara bort det. De var inte så snällt tycker jag men men nu lägger... 2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: Morcraban
·
F
Hästvård om hästen har en inflammation, i till exempel kotan, är den varm i kotan hela tiden då eller endast efter ridning? fick tanken när min...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: nixa 324
·
N
Foder & Strö hur mycket loppfrön ska man ge? fanns inga doseringsanvisningar på den hemsida, jag hittade örterna på:confused::confused:
Svar
3
· Visningar
649
·
H
  • Låst
Hästvård Fyll gärna i info listan så blir det lättare att hålla koll på alla olika maskar och preparat. Det är en djungel att läsa om vad de...
Svar
1
· Visningar
1 871
Senast: Boj
·
S
Svar
13
· Visningar
12 769
·
B
  • Låst
Hästvård Har de återfått full andvändbarhet? Hur lång tid tog det? Märker ni någon skillnad ridmässigt? Har den haft återfall? Vad var...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: _Runaway_
·
  • Låst
Hästvård Han går ur boxen om morgnarna med ganska stela framben, är inte varm i hovarna eller så... när han kommer ut i hagen trippar han i väg i...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: foreverflugan
·
Svar
7
· Visningar
697
Senast: Tebazz
·
Hästvård Sitter här och försöker komma ihåg vad det är som gäller med ansträngning i samband med sulfakur (hippotrim) ? Har svagt i bakhuvudet...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: pimy
·
Foder & Strö Hej. Min varmblodsvalack käkar nu 12-15kg hö om dagen, och: 20dl groov 125 5dl havre 6dl betfor Han är fin i hullet, men själva...
Svar
11
· Visningar
1 095
T
Hästvård Ledsen om liknande tråd redan finns, sökte men hittade ingen. Min häst fick sin vaccinspruta mot hästinfluensa förra året den 26juli...
Svar
5
· Visningar
669
Senast: Bellini
·
Hästvård Har en 3-årig islandshingst som sedan i slutet av februari varit svullen i en has. Har röntgat honom på klinik där man konstaterade en...
Svar
3
· Visningar
1 279
Foder & Strö Är det någon skillnad på sån jäst man ger hästar & sådan man använder när man bakar? Vad är skillnaden isåfall? Om...
Svar
12
· Visningar
1 687
Senast: Ylva86
·
Hästvård Har funderat en del på det. Kanske framförallt eftersom jag är nyfiken av mig och brukar vilja vara med och titta och fråga, men mest... 2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: coari
·
A
Hästvård Varför skakar hästar? Är det för att dom fryser eller är det något annat? Hörde en gång för längesen att det kunde vara något annat men...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: Sophie_Maurer
·
K
Hästvård För snart ett år sedan fick min häst 2 små sår på insidan ena frambenet. Det konstiga är att det blir sårskorpor men det läker aldrig...
Svar
17
· Visningar
2 636
Foder & Strö Nu börjar gräset komma rejält i hagarna och min häst (5-årig arab) har börjat bli lite tjock. Han står inne på natten mellan 21-07 och...
Svar
17
· Visningar
2 181
Senast: aprilia
·
H
Hästvård Nu är jag helt lei... Vårat arabiska fullblod, Hammond. är skadad, IGEN. För ca 5år sedan fick han kotledsinflamation i båda... 2
Svar
27
· Visningar
2 378
Senast: Bodil
·
Hästvård Jag har ett gammalt sto på 25 år som heter Loppan. Hon har alltid varit stickelhårig fux, men nu när sommarpälsen kommer fram så är den...
Svar
15
· Visningar
1 557
Senast: emmajonsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025