Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vårt hingstföl (3 veckor) har börjat bita på stoets svans. Han började i går och har hunnit få bort 101-5 cm. Vad kan man göra för att...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: glimt
·
Hästvård Tips på hur man gör när sambon tjatar om att hans föl ser ut osm ett travföl.... Jag gillar lång man, men det lär jag inte få ha på...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Nafayette
·
Hästvård Mitt sto slog ifrån sig vid ridning i höger varv. Veterinär kollade tänderna och hon hade världens hakar!!!:eek: precis köpt hästen och...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Andorra
·
B
Foder & Strö Hur vet man att sin foderstat är bra, vet att man kollar på hur hästen ser ut i hull o hur den mår osv..men om den får alla sina behov...
Svar
3
· Visningar
1 288
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Vilket är bäst, att ge betfor 2 timmar innan ridning eller ganska direkt efter? Har hört att det finns studier som visar att man hellre...
Svar
14
· Visningar
3 116
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Har någon erfarenhet av att hästen utvecklat knölar på ryggen när den utfodrats med korn? Vår lite prillige vallack fick 50/50 av...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: Madick
·
A
Hästvård Jag har precis köpt min älsklingshäst. Han är en 15-årig varmblodstravare. Tyvärr har han aldrig genomgått ett böjprov efter sin... 2
Svar
21
· Visningar
4 626
Senast: Investigator1
·
S
Hästvård Hej, vad kan detta vara på vårt russ. Hon har fått väldigt mjällig man o Kliar sig på sidorna av magen, alltså med hjälp av tänderna...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: Galant
·
P
Hästvård Jag upptäckte för några veckor sedan, kanske en månad, att min unghäst(snart 2 år) hade lite utslag på vänster sida nere på halsen...
Svar
9
· Visningar
3 721
Senast: Preed
·
F
Hästvård ja vad är detta, hyoante iv.? en smärtstillande medicin eller vad? gammal papper, ja vill veta vad hästen fick eller vad som gjordes då...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: fenny_92
·
Foder & Strö Ska man vänja av med Profeed inför betet eller ska man köra på som vanligt? Jag har en liten rund islänning som har haft problem med...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Någon som har ett bra tips för att fixa till manen på mitt halvblod? Har klippt hela vintern men nu börjar den bli för tjock för att...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Prick
·
Hästvård Sprang av en slump på lite "tunnare" ridhästskor för några år sedan på Jägersshopen och de blev räddningen till en trasslig hovhäst jag...
Svar
14
· Visningar
2 229
Senast: schelin_j
·
K
Hästvård Min häst vrickade till sig i måndags och blev varm, svullen, ca 3 grader halt samt hade kraftig puls strax därefter. Pratade med...
Svar
7
· Visningar
10 054
Senast: kingb
·
M
Foder & Strö Vad kan man ge en häst som tränas 6 dagar/v för att bygga upp sian muskler? Hon är i bra hull ;) Vad kan mer behövas? Idag får hon...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: svea
·
H
Hästvård Hur mkt kostar det att åka in med en häst på klinik och öppna en hovböld? då min försäkring INTE går in och täcker hovböld=( Min... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 246
Senast: Bee
·
E
Hästvård Vad tycker ni om de här hovarna? Har hästen haft fång eller vad tror ni? Den är verkad 2 dagar innan bilderna togs. Bulan på kotan... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
19 413
Senast: emmalisa
·
Hästvård hästen jag nu rider har väldigt mkt inkar. På ganaschen, armhålan fram, runt skapet är det massor.... varför har de det`? och borde det...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Bewildered
·
Hästvård Min shettis har ofta väldigt mycket päls på vintern, och nu har hon precis varit i fällningsperioden. Dom har fått B-vitmin i en...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Bewildered
·
L
Hästvård Har varit bortrest helgen och givetvis har min annars så friska åring blivit dålig. Syrran sa att hon igår vid middagstid slemmade lite...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: __Lina__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Nya/återkommande bak-hältor