Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö jag tänker gå över från pelleterat färdigfoder till att ge havre, lusern och hö bara. Ev. även betfor, men har fått höra att såna...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: hopp_o_galopp
·
F
Hästvård Vad har ni för erfarenhet med laserbehandling? Har ett sto som är väldigt stel i höger sida och det är henne "dåliga" sida, min...
Svar
9
· Visningar
1 193
Hästvård Jag funderar på att T-märka min ena märr, men har så många funderingar eftersom det är inte går att ändra sen, vad tycker ni? I stora...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Novalisa
·
A
Hästvård Min 12 åriga bruksnordis har tappat alla muskler och är så stressad. Spelar ingen roll hur mycket hö hon får så går hon inte upp i...
Svar
7
· Visningar
1 856
Hästvård Har även hört att detta kommer tas upp i Ridsport nästa nr. Enligt en mkt tillförlitlig källa, en av experterna inom området så är det... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 129
Senast: Madick
·
S
Hästvård Det är dags för årliga vaccinationen och en titt på hästens tänder, lönar det sig att åka till klinik isf att ta hem veterinär? Tidigare...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Tinen
·
Hästvård Stön nu har unghästen klantat sig i hagen! I ca 1 1/2 vecka har hon haft en svullnad/ varm på insidan VB och det ville inte ge med sig...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: jemeni
·
M
Foder & Strö Hur mycket havre innehåller det?
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Jeeves
·
Hästvård Pratade häromdagen med en hovslagare och nämde då att jag har en häst som fått bärandsröta. Frågade vad hon hade att säga om det. Hon...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: NilaD
·
L
Hästvård Alla tips och tankar emottages tacksamt! :) Har beställt kastrering av hingstungen nu och trots snart 30 år med häst så har jag...
Svar
4
· Visningar
1 706
Senast: pimy
·
Foder & Strö Min nordis pojke får ca 1-1.5 liter uppblött vetekli om dagen (det är ca 200-300 gr torrt) + mineraler, vitaminer, olja vissa perioder...
Svar
8
· Visningar
1 279
Senast: Elektron
·
Foder & Strö Om en häst är mkt känslig för havre, dvs blir pigg - på gränsen till knäpp av havren. Kan den då reagera på melassen i havrefri musli...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: norrland65
·
Foder & Strö Har gått över från Lusernstrå till lusernpellets. Har tidigare gett 10 liter strå, vet ej vad detta väger. Någon som har bra koll på...
Svar
7
· Visningar
1 272
Senast: Mynta2
·
D
Hästvård Vad vet ni om detta? Erfarenheter? Konvalescens? Blir hästen helt frisk eller kommer det tillbaka? Ska man tänka på något med underlag...
Svar
10
· Visningar
11 430
Senast: lillaana
·
A
Hästvård Hur rycker man manen?! Så att den blir kortare. Visa gärna med bilder om ni har! :)
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Hambo
·
J
Hästvård :confused:Det börjar med att i fredags skoddes vår ponny (lördagen gick han i hagen och inget märktes) och på söndagen när han skulle...
Svar
10
· Visningar
2 158
Senast: Lavinia
·
S
Hästvård Har era hästar oxå börjat fälla ordentligt nu? Ger ni dom något tillskott för att de ska släppa pälsen bättre? Isf vad för något? 2 3
Svar
53
· Visningar
4 137
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har ganska länge funderat på hur folk resonerar när det gäller passformen på deras täcken. Själv kanske jag är överdrivet petig, jag... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 103
Senast: axel
·
P
Hästvård Min finnhäst har underderliga knölar, små som finnar. Va är de ?? -.- 2
Svar
30
· Visningar
3 268
Senast: Cilla
·
M
Foder & Strö Någon som haft det? Att de blivit helt överladdade av den? Förr i tiden (2år sedan) kunde jag inte använda havre på min, men nu...
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka