Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Någon där ute som fått ersättning för operation av lös benbit fast ni inte haft bevis att era hästar varit försäkrade sen föl? Jag... 2
Svar
20
· Visningar
6 071
Senast: mackan
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Jag använder den här hästsalvan(tjäran) man köper på hööks för typ 100 spänn(idk?) runt ögonen och vid juvret på min häst, men någon i...
Svar
7
· Visningar
1 270
Hästvård Hejsan! Mitt varmblod, 9 år, har sedan 3 dagar tbx varit knackig/halt i skritten och pyttelite i trav och galopp. Jag vet inte riktigt...
Svar
19
· Visningar
3 317
Senast: Liten
·
Hästvård Mitt russ svarar inte på Butta. Har stått på box i tre veckor och det händer ingenting. Han klarar magen bra då han får probihorse vital...
Svar
17
· Visningar
2 127
Senast: Eloise
·
Hästvård Vad gäller när man köper en häst, och byter försäkringsbolag i samband med köpet - OM det visar sig efter en tid (innan 2 år) att hästen...
Svar
19
· Visningar
1 509
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hästen har opererat bort benbit i kotleden bak (sk chipfraktur). Benbiten hade orsakat liten förändring i brosket. Ledytan var lite...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Lambada644
·
Hästvård Hur får man bort en reservation i försäkringen, som hästen fått pga en benbit - som operars bort? Vad gäller för att få bort...
Svar
6
· Visningar
883
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 687
Senast: Irival
·
Svar
2
· Visningar
695
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min lille gosse har lyckats dra på sig en kotledsinfalamtion på vb. Utredningen blev aningens besvärlig eftersom han kvällen före...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: SiZo
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av stötvågsbehandling? Extra intressant om det är ligament som blivit behandlade. Men nyfiken att höra alla... 2 3
Svar
42
· Visningar
13 173
Senast: Toxid
·
Hästvård Det är en häst på ranchen som har 2-3 knölar bak på ryggen (lumbar?). En stor som en valnöt med skalet kvar och de andra något mindre... 2
Svar
37
· Visningar
4 838
Senast: Seabaz
·
Hästvård Läste en diskussion på facebook om hovar, hovvård osv. Bland annat om hur/varifrån hästens hovar tar upp fukt, där åsikterna var väldigt... 2
Svar
21
· Visningar
3 512
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hur gör ni det? Främst då ni som inte har hästarna i en stor hage där det växer lite lagom så det blir en naturlig invänjning, utan ni...
Svar
8
· Visningar
3 277
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst har haft problem till o från bak knäna. Behandlad sommaren 2011, vintern 2013 i bak knäna. Skulle söljas nu och var då väldigt... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 345
Senast: alltidhvit
·
Hästvård Jag har en häst som min vet vill att vi ska scinta. Hästen har diffusa symptom som vi inte hittar orsak till med vanlig röntgen eller... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
12 370
·
Hästvård Hej! Börjar bli lite knäckt. Har sen augusti åkt in och ut på klinik med min häst. Främst på grund av hälta på vänster bakben och...
Svar
5
· Visningar
1 501
Foder & Strö Det handlar om två äldre hästar, mellan 25-30 år. De har inget stall eller vinskydd, endast en ohalmad container att söka skydd i... 2
Svar
23
· Visningar
4 019
Senast: Sasse
·
Hästvård hej, jag märkte på min häst i lördags morse att min häst var svullen i vänster fram över koftan och upp på skenbenet :nailbiting: han...
Svar
7
· Visningar
1 863
Senast: Efwa
·
Hästvård Häst som behandlats med penovet mot mugg. Nu bra, ohalt. När kan man släppa i hage och börja rida?
Svar
0
· Visningar
897
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Chat GPT