Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har en häst på ridskolan som varje sommar har stora problem med bölder av något slag. Det ser ut att röra sig om en överreaktion på...
Svar
10
· Visningar
1 812
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hur länge kan förkylningssmitta finnas kvar i en beteshage såhär års? Har ett sto med föl som behöver byta bete och jag vet att hästarna...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Masse
·
Foder & Strö Kan någon ge en vetenskaplig förklaring på vad fruktan är? Gärna kemisk formel eller annan vetenskaplig förklaring.
Svar
10
· Visningar
2 204
Senast: Heulwen
·
Hästvård Jag och min man kommer snart att flytta ut på landet. Bredvid huset finns ett stall där jag planerar att stalla upp en foderhäst (inte...
Svar
7
· Visningar
1 371
Senast: Egonson_
·
Hästvård Har i samråd med veterinär och hovslagare låtit min häst stå på box nu i ca 5 dagar. Det hela började med stelhet och vinglig gång i... 2
Svar
22
· Visningar
3 427
Senast: lillaphu
·
Hästvård Min häst är mer eller mindre blind på sitt högra öga men reagerar lite på ljus. Ev är det det som ger säsongsbundna problem med...
Svar
6
· Visningar
4 237
Senast: Liten
·
Hästvård Min medryttarhäst börjar bli galen på mygg eller knott som biter honom, på magen eller vid skapet men det är lite svårt att se. Det är...
Svar
14
· Visningar
2 005
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vad är era åsikter om detta mineral och vitamintillskott? Jag vet att många kommer svara att man ska ge rena tillsatser på vad som...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Elo
·
Hästvård Jag har kopiösa mängder fästing i min sommarhage. Hästarna är fulla av små svarta prickar när jag tar in dem.. Har behandlat med...
Svar
15
· Visningar
1 702
Hästvård Hej! Jag skulle behöva bolla lite. Det är så här att jag har en 15 årig halvblodskorsning som för flera år sen drabbades av fång. Vi...
Svar
19
· Visningar
3 866
Senast: Efwa
·
Hästvård Min häst trampade sig själv på kronranden hö fram i januari. Såret läkte fint och han var aldrig halt. Nu har det fick blivit en...
Svar
6
· Visningar
2 303
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej, någon som har testar oestress på sitt tjuriga sto? Min gör ko sparkar och är allmänt arg vissa dagar. Har hästens ridning och...
Svar
4
· Visningar
4 488
Senast: caballus
·
Foder & Strö På vissa analyser envisas företagen att skriva vissa delar i g och tex mineraler i %. Ska man räkna % på kg foder eller kg ts? Eller nåt...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Nominous
·
Hästvård Det finns några här som opererat bort ett öga på en häst. Och kanske nån mer med kunskap och erfarenhet. Jag undrar om någon vet ifall... 2
Svar
36
· Visningar
6 634
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Det verkar som värmen bara håller i sig. Får ni det att funka att fodra med hösilage nu ? Här möglar balarna fortare än vanligt...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: svea
·
Hästvård Nu är det dags för mig att sätta igång min häst på riktigt efter lång tids vila pga skador. Senaste skadan var kotledsinflammationer...
Svar
10
· Visningar
1 477
Senast: mackan
·
Hästvård Då jag nu har kommit till valet och kvalet att ta bort min häst på grund av lastningen ( inga elaka kommentarer), jag har tagit till... 2 3
Svar
58
· Visningar
9 237
Hästvård Min häst tappar päls på benen. Är värst på ett ben men han har lite på två till. Har tvättat med Hibiscrub ett par dagar men blir inte...
Svar
5
· Visningar
2 236
Senast: Corax
·
Hästvård Hej, ska ta vaccin på hästen imorgon Hon ska ta häst influensan eller vad den heter och stelkramp. Någon som vet ungefär vad det...
Svar
6
· Visningar
926
Hästvård Nu när våren är här så har min häst börjar klia mulen väldigt mycket. Förra året hade han under sommaren. Försvann ett tag efter betet...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår