Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har haft lite mugg i ca 2 mån nu. Benet har varit lite svullet, men efter ridning har det sett ut som vanligt. Eftersom han...
Svar
5
· Visningar
1 220
Foder & Strö Ja jag vill ha hjälp med och veta vad det är för halm som min stallägare har. Har köpt en bal och kom sen på att jag helst inte vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 597
Foder & Strö snabb fråga bara.. vad är det för värden på olja? villken olja är bäst? någon mer som hört att olja gör så att tarmen får svårare...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: GoldenPearl
·
A
Foder & Strö Måste man ge ett vitamin-/mineralfoder även om foderstaten tycks täcka behoven? Nu har jag ju bara värdena på Ca och P, så jag vet ju i...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Vad innebär det? Kan man operera bort det?
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: sona
·
Hästvård De senaste två veckorna har hästen kommit in från hagen med nya sår varje dag. Det började med en spark på bakbenet som resulterade i... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 836
Senast: Qodrofenia
·
D
Hästvård Fick just en räkning från veterinären som i förra veckan var upp till stallet och vaccinerade mina hästar. Jättedyrt. Är det så himla... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Hästvård Igår fick jag åter det tråkiga beskedet att min hästs gaffelbandsskada återkommit för 3:e eller om det är 4:e gången. Allt började iaf...
Svar
2
· Visningar
1 670
Senast: Minnaa
·
Foder & Strö Har sökt bland dom andra trådarna men inte funnit det jag sökt, hänvisa mig gärna till en annan tråd om jag upprepar en gammal fråga...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: Lina_kj
·
Hästvård min häst skada sig fram på frambenet (mitt på skenbenet) såpass att det måsta sys. hon har haft boxvila fram tills imorrn då hon får gå...
Svar
6
· Visningar
870
Senast: Falkenrally
·
B
Hästvård Hej!:) När jag tog in min häst från hagen en dag så var hon varm om kotan. När man tog på kotan så ryckte hon upp hoven. Hon var inte...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Bellina
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dessa värdena? hur hade ni fodrat till ett föl på 7 månader? 2007: TS: 78.9 Energi: 7.90 MJ/Kg Smältbart...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: jessivega
·
N
Hästvård Hej! vill höra era åsikter och erfarenheter att kastrera äldre hingst? Min vet e lite emot o kastrera såppas gammal men han gör de om ja... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 493
Senast: Domino_s
·
Foder & Strö Min pålle har vilat i 2-3 veckor då jag är skadad och inte kan rida. Vi har dock lekt i ridhuset+ att jag ridit några gånger ändå, men...
Svar
4
· Visningar
797
R
Hästvård Hejsan!! Jag skulle behöva klippa min madan då hon svettas ganska mycket!!! Hon skulle behöva klippas på hals å mage.... men inte...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: juvelen
·
U
Hästvård En häst som magrat otroligt och har mycket mjäll i hela pälsen och är ledsen..vad kan det vara för fel??
Svar
8
· Visningar
1 092
D
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt eller vad, men jag är bara så frustrerad nu! Min ögonsten skadade sej allvarligt i oktober, har haft...
Svar
12
· Visningar
1 037
Senast: Duplica
·
L
Hästvård Jag har en shettis gär hemma vid namn Ida. Alltid innan nu har hon varit snäll glad och pigg. Men nu plötsligt har hon börjat bli slö...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: Tussilago
·
M
Hästvård Hej, Min pålle har haft en kal fläck (inget hår) under pannluggen. Alltså under "pannluggsfästet". Han har haft det sen i somras, jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: gazira
·
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på foder eller fodertillskott med höga värden av protein. Gärna med ungefärliga priser också! Vad finns det att... 2
Svar
35
· Visningar
2 591
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka