Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Vad gör jag med en häst som är kräsen på maten och dålig på att äta grovfoder? Jag har uteslutit problem med tänder eller mage och...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: vickis-pajala
·
K
Foder & Strö Är det nån som känner till något om Red Mills? Vad innehåller det och vart kan man få tag på det? Vilka olika sorter finns det? Tack...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Hej! Priserna på foder har skenat iväg :crazy: och det skulle vara intressant att få veta vad bukefolket betalar för korn i dagsläget...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: Cissi_K
·
M
Foder & Strö jag e tvungen att köpa hö från någon annan nu,men mina ponnyer e väldigt känsliga vid foder ombyte,så jag undrar hur ska jag göra? ska...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Pantalon
·
Foder & Strö Två frågor, först och främst, som rubriken; - kan betfor ligga för länge i blöt? Och vad händer då? - hur länge brukar ni ha betforet...
Svar
9
· Visningar
1 427
Senast: Ponny mamma
·
M
Hästvård Hej! Det är så att jag ska på ridläger med min häst i sommar och den ska släppas i samma hage som massa andra hästar från olika...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Madick
·
F
Foder & Strö Jag önskar höra o se bilder på hästar som har shyst kroppsbyggnad men ändå stor på låg protein kvot. Gärna ponnier o kallblod... 2
Svar
21
· Visningar
3 066
Senast: sissu
·
L
Hästvård Jag har en 6 åring som är 178 cm hög. Han har väldigt problem med att inte trampa sig i hagen. Nya sår nästan varje dag. Jag använder...
Svar
17
· Visningar
1 730
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Hejsan! Jag har ett varmblod sto på 12 år som är 1,65cm, Då jag måste få upp henne i hullet så tänkte jag kolla med er kunniga vad man... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 630
Senast: Snerra
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av urinsten på häst? Berätta!
Svar
5
· Visningar
2 974
Senast: gazira
·
M
Foder & Strö Behöver man ge betfor till en häst som står på fri tillgång på hösilage? Det går åt 25-30kg per häst; dessutom får han extra hö när...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Luleå
·
Hästvård Är det någon som har något förslag på hur man bäst ska träna upp musklerna på vänster bak, efter att hästen har varit skadad i 3 år och...
Svar
3
· Visningar
982
Foder & Strö Har precis börjat ge pållarna detta foderjäst som är köpt på Granngården. Någon som har gett av detta jäst och sett bättring på hästens... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 958
Senast: sthu
·
T
Hästvård Min häst har blivit opererad i en hov för en hålvägg för ca 6 mån sedan. Har plastat den i två omgångar o nu har dett ramlat av pga...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Pallas
·
H
Hästvård Jag brukar ofta linimentera min höst och strecha efter jag ridit. Jag et hur man strechar, men ngn som vet ngra andra bar saker man kan...
Svar
4
· Visningar
2 164
Senast: Hippokondriker
·
M
Foder & Strö Var och handlade idag och såg då att man kunde köpa en säck kraftfoder till häst, 25 kg, för 99:- Skulle aldrig få för mig att fodra... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 158
Senast: Bubbla
·
Hästvård Min häst har det men enbart på halsen han står inne på nätterna. Gå f.n. med halvhalstäcke då han får ska av allt annat :crazy: På...
Svar
2
· Visningar
919
B
Foder & Strö "Min" kille har börjat äta Sojaprotein. Nu äter han 1dl morgon, 1dl kväll. Hur mycket kan man öka per vecka tycker ni?Vi har ökat med ca...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Sköter om en bruksnordis ibland. Han har varit barfota hela sitt liv förutom ett par veckor en enda vinter då han behövde brodd för att...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Madelene
·
F
Hästvård Har en foderhäst som står på torvströ. Jag vill gärna att hästen har mellan 5-10 cm tjockt täcke på boxgolvet, men ägaren tycker att en...
Svar
16
· Visningar
1 671
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka