Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag blir inte klok på min ponny jag har .. damen i fråga, är en russtravare har haft henne sedan dagen före midsommar -07. Hur som...
Svar
15
· Visningar
1 555
Senast: bubbel
·
Hästvård Nu behöver jag lite råd. I går skoddes hästen. Tre timmar senare är hästen halt, och ett par timmar senare till är hon blockhalt. Vi... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 351
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Mammsen min kommer ner till mig här på skolan om några veckor, och då ska halvblopdstanten badas för att vara fin vid besöket. Det är ju...
Svar
12
· Visningar
4 917
Senast: Angely
·
Foder & Strö Måste höra mig för om Hösilage ni som använder det. Stå i ett stall som var och en köper sitt eget grovfoder.Tycker det är jätte bra...
Svar
19
· Visningar
1 446
Senast: B070715
·
E
Hästvård har en häst i stallet som nu är lite svampig på ena bakbenet vid kotan och några cm upp, de varierar väldigt beroende på vad de är för...
Svar
3
· Visningar
1 361
Senast: _Ego_
·
A
Hästvård Har hört att saltsten i boxen inte tillgodoser en hästs saltbehov? Har en c-ponny. Hur mycket extra salt tycker ni att han behöver... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 783
Senast: Royal_724
·
N
Foder & Strö Finns många trådar om ensilage, men jag hittar inte om det står något ang hur länge balarna håller?
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: misen
·
Foder & Strö Någon som vet om morötter är för svårsmält för ett 8 månaders föl? Min fölunge har börjat få magknip när hon står inne sedan ca en...
Svar
8
· Visningar
3 095
Senast: maria_b
·
Foder & Strö dags att köpa nytt kraftfoder funderar på att byta hon har ätit hippo musli bas men hon har fått så lite för att hon annars blivit ännu... 2
Svar
20
· Visningar
3 072
Senast: Madelene
·
Hästvård Min häst är nyimporterad från island och när han kom för en månad sedan hade han redan då regnskållor. Jag tror problemet ligger i att... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 126
Senast: Ruski
·
B
Hästvård min häst biter sig fast lite i bettet skritten och för att hon inte ska ligga på för mycket så måste jag hela tiden röra på handen, jag...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Trani
·
M
Hästvård Är det verkligen rimligt att behandla med hippotrim 2 ggr/ dag (full dos per gång) i 20 dagar? Hästen ifråga har rejäl mugg men ingen...
Svar
14
· Visningar
3 598
Senast: pimy
·
P
Hästvård Hejsan. Jag undrar om det finns någon med några bra tipps till mig? Jag har sedan tidigare en nordis som ABSOLUT INTE ( ;) ) har...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Fick analysen av mitt hösilage nu i veckan och har börjat räkna så smått. När jag ger ca 1,2kg ts/100kg kroppsvikt så får jag redan...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: Kratus
·
G
Foder & Strö Har en häst som har problem med kolik.En veterinär rekommenderade Fiberplex. Nästa gång jag fick ta ut veterinär, så fick han de vanliga...
Svar
2
· Visningar
1 208
Senast: gilboa
·
Foder & Strö Min häst får en bra fungerande foderstat men skulle behöva något som kompenserar nu när hon ska igång och tävla mycket och jag har...
Svar
16
· Visningar
1 471
Senast: Miss Sixty
·
G
Hästvård Har hört att det är vanligt att ridhästar "vänjs av" med att dricka tillräckligt mycket, och det är min erfarenhet också. Överallt står...
Svar
12
· Visningar
1 249
Senast: Stopek
·
I
  • Låst
Hästvård En häst i stallet krubbiter så fort den är inne i boxen och jag tycker att det både låter och ser hemskt ut. Hästen går ensam i en...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: mysko
·
R
Hästvård Hjälp mig! Idag såg jag att min pålla hade fått en stor knöl på den nedre delen av mulen:( . Knölen är enorm och stenhård, och det är... 2
Svar
20
· Visningar
5 855
Senast: Russin
·
Hästvård de är så här att i stallet där jag ha min häst e kompisens häst svullen i ena bakbenet.. så vi ha lindat han nu med linement i tre dagar...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka