Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Är mögel i hösilage vitt? Ser det ut som ludd? Ser det ut som spindelväv? Anledningen att jag frågar är att jag är så osäker! Jag... 2 3
Svar
55
· Visningar
9 966
Senast: spindel_17
·
S
Hästvård Jag har ett sto som har börjat bli lite jobbig. Hon har börjat att vibrera i hela kroppen ibland, när hon har skakat färdigt så blir hon...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: stall M
·
M
Foder & Strö hur gör ni som har hästarna i kalla stall på vintern med betfor? Jag är uppe i stallet på dagtid då lägger jag in betfor och havre o... 2
Svar
20
· Visningar
2 013
Senast: sorbifolia
·
M
Hästvård Mellan ganascherna är det på ena sidan en svullnad, som ett mindre ägg ungefär. Hon tycker inte om att man klämmer, men har ingen temp...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: Månsane
·
Foder & Strö Om man ger linfröpellets/kaka torrt kan det ge problem med tänderna? Ger just nu ca 2-3dl linfrö (hippos), 2-3dl solros och 1dl...
Svar
8
· Visningar
1 149
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Vilket föredrar ni? Har ni sett bättre/sämre effekt på något av dessa preparat? Vilken är skillnaden på dessa preparat? Tacksam för svar
Svar
6
· Visningar
1 621
Senast: Moffsan
·
Foder & Strö Min kompis funderar på att köpa havrehalm. Men hon undrar om det är energi i havrehalm eller nått annat som gör hästen piggare? Är jätte... 2
Svar
21
· Visningar
3 811
Senast: Ozen
·
Hästvård Har en liten fråga... Min 5åring har en exremt pratglad mage... :crazy: Den låter HELA tiden.. Om man står och ryktar/mockar eller...
Svar
11
· Visningar
2 387
Senast: axel
·
Foder & Strö Våran kille är nu snart 1.5 år och äter som en hel karl han får i sig i allafall 10kg hö om dagen, vilket vi tycker är mkt då han innan...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: zanzan
·
J
Foder & Strö Finns säkert fler trådar om detta men hittade ingen trots ihärdig sökning. Länka gärna om jag sökt fel.. Såg att de hade foder för bara...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Thorine
·
Y
Foder & Strö Hej! Nästan Alla jag vet utfodrar med betfor.... betfor är ju egentligen rent socker. men läser man på reklamationer från betpower så...
Svar
3
· Visningar
807
F
Hästvård Har tänkt klippa min ponny ganska snart då hon svettas mycket vid ridning, och då kommer självklart frågan upp om täcken. Kommer jag... 2
Svar
20
· Visningar
6 896
Senast: Cilla
·
A
Foder & Strö Vad gör det för skillnad att bara ge hö, havre, mineraler, betfor resp hö, havre/grund, betfor eller hö, grund, betfor? Min fråga är...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: pinky
·
Hästvård Mitt sto hade en massa gult slem därbak idag, som en kraftig flytning. Är det någon som vet vad det kan vara? Nåt att genast oroa sig...
Svar
10
· Visningar
3 951
Senast: Urigurien
·
R
Hästvård Hej, min sköthäst har gallor, haft det en längre tid.... Har läst att man ska linda benen på kvällen för att dom ska gå bort. Har... 2
Svar
25
· Visningar
2 844
Senast: ristroem
·
Foder & Strö Hippos hemsida ligger nere, och jag skulle behöva analysvärdena på deras Alfa och Harmoni musli. Nån som har/vet? Gärna snabba svar:)!
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Hannely
·
I
Hästvård Vad menar folk när de säger att en häst är överbyggd??:confused: Har sett det uttrycket flera gånger här på bukefalos. Mkt tacksam för...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
Foder & Strö hur jag än räknar och knopar med mina hästars foderstater blir kalciumnivån för hög. är det något jag bör oroa mig över, och som kan ge...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Fredag
·
K
Hästvård Jag har alltid hört att man ska börja klippa hästen tidigt, typ i oktober. Men jag undrar varför? Är det inte bara att lägga på ett till...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: kaktusen
·
Hästvård Om man har en häst som blir utdömd men som man känner att man vill ge en andra chans pga att man inte hittat ngt konkret fel på men att...
Svar
15
· Visningar
2 102
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka