Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har smältbart rp på 51, är det väldigt mkt? Försöker göra en foderstat men hur jag än bär mig åt blir proteinet för högt! Han är 4år och... 2
Svar
25
· Visningar
2 065
A
Hästvård Har en vit PRE hingst med lång man och svans! Har på alla sätt försökt å spara på man o svans, med glansmedel av olika sorter tvätt osv... 2
Svar
27
· Visningar
3 207
Senast: Kiickan
·
K
Hästvård Vad kan man göra då en häst blir otroligt irriterad då dom fäller eller får sin vinterpäls? Jag hade ju en häst innan dom blev så öm i...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Hur ser ringorm ut? Någon som har någon bild?
Svar
2
· Visningar
678
Foder & Strö Vad fodrar ni era avelsston med? Vilket kraftfoder använder ni om något. Tänker främst på ston med föl vid sidan, även ston som blivit...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Netted
·
Hästvård Har ett avelssto på 20 år som har jätteproblem med återkommande hovbölder. De sitter "nästan" alltid väldigt djupt, så det är svårt att...
Svar
1
· Visningar
990
Å
Foder & Strö Har nyss köpt ett litet russ som är 12 år.. han är 120 hög och väger ca 350 kg,, senasre 5 åren har han gått som sällskapshäst på...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: arabia
·
Hästvård Jag skulle vilja ha teorierna förklarat för mig angående korrigeringar/fysiologiskt korrekta verkningar och effekter av felaktig...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: anhe
·
Hästvård Det är första gången jag och min häst blir våra egna...med andra ord ett eget stall... :) och jag har lite olika åsikter om vad jag ska...
Svar
18
· Visningar
2 889
Senast: Xoya
·
M
Foder & Strö Har två hästar, en ridtravare 12år 168cm och en gammal tant på 24år 160cm, dom går ute dygnet runt än ( inte mycke till bete nu), vi...
Svar
11
· Visningar
873
Senast: Masse
·
J
Hästvård ..blev det konstaterats att min häst har när vi var till klinik i onsdags..:cry: Kissing spines känns det som att jag har någorlunda...
Svar
9
· Visningar
2 421
Senast: Järnis
·
S
Hästvård Hej, det är så att min häst har en stor ink på ena örat, på veterinär besiktningen så sa veterinären att det inte är någon fara sålänge...
Svar
11
· Visningar
3 540
Senast: ancan
·
L
Hästvård Bör man vänta ett tag innan man avmaskar hästen efter den fått penicillin? Det är hög tid att avmaska och han fick sista penicillinet...
Svar
7
· Visningar
1 512
Senast: LenaN
·
Hästvård Finns det något man kan ge som alternativ till Djävulsklo till dräktiga ston? Alltså smärtstillande och inflammationshämmande....
Svar
14
· Visningar
3 504
Senast: Quinn
·
Foder & Strö Jag och en kompis ska göra ett fördjupningsarbete (högskolenivå) om foder. Men vi vet inte riktigt om vad, så ja behöver tips? Vad vill...
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: AKB
·
I
Hästvård när börjar ni med vintertäcken? min häst som är lite frusen går nu med regntäcke om det är mulet/regn/kyligt, inget om det är fint väder... 2
Svar
30
· Visningar
3 105
Senast: Riley
·
K
Foder & Strö Finns det någon som ger Glucovett? Hur mkt ger ni per dag? På burken står 15 g/dag vilket skulle innebära 2 "mått". Problemet är att...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: kickikompis
·
S
Foder & Strö Ska göra foderstat igen till min islandshäst. Provade med Hippocampus först, men hur ska man skriva på frågan om hull? Hon är inte mager...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: Skuggabaldur
·
A
Foder & Strö Hämtade min tvååriga hingst från betet nu i helgen. Han har varit på ett fantastiskt fint och välorganiserat hingstbete. Jag tittade...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Babe
·
Hästvård Min fölunge (4 månader)är halt. För snart två veckor sedan fick han lymfangit pga ett sår strax över carpus och haltade lätt pga...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka