Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Min ponny ska gå ut i en hage på ca 30 ha tillsammans med 4 andra hästar. Hon är i en bra kondition, tränas ordentligt, perfekt i...
Svar
1
· Visningar
864
Foder & Strö Kan någon ge mig ett råd om foder till min arab. Har ingen analys på hö, bor på ett stall där man köper in olika partier och ständiga...
Svar
14
· Visningar
977
Hästvård :(Hej! Min häst står inne på natten och får galliga ben på morgonen. Han får det nästan varje dag, vad ska man göra åt det? Det går...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: nexxa
·
D
Hästvård Ja min kuse har haft SVÅR mugg och rasp i snart 1 år, och vi har behandlat med nästan allt tänkbart. Nu ser det dock ut som om det ger...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: tinafinis
·
E
Hästvård Jag har en hel del bete kvar till mina 2 hästar, och hade hoppats att dom kunde gå ute ett bra tag till. Men så pratade jag med en... 2
Svar
28
· Visningar
2 258
Senast: bigganl
·
Hästvård jag som sagt gäller hovslagarens ansvars försäkring utan kvittot, vvet ej om har tar pengarna svart och inte riktigt kunnat med att be...
Svar
16
· Visningar
1 408
Senast: Maléne
·
E
Hästvård Nu har hästen kommit tillbaka från sommarbetet. Det är inte jag utan en annan tjej som har tagit hand om henne nu i snart 2 år, då jag...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Masse
·
T
Hästvård Igår fick min shettis fång... kan inte annat än att svära.. hade inte ens en tanke på att det kunde ske NU när det inte ens finns gräs... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 055
Senast: milly
·
U
Hästvård nu blev jag lite orolig..fast kanske inte behöver vara de. min häst har stått ute i regnet konstant hela dagen och när ja...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Hera
·
D
Hästvård Min syster är på väg att köpa en ny häst. Den förra hästen hon köpte var frisk från början men blev sen halt pga ett fel som enligt...
Svar
6
· Visningar
2 040
Senast: Hera
·
Foder & Strö Spinnoff på Krafft-pelletstråden. Följande uttalande hittade jag på ett av våra stora försäkringsbolags hemsida: "Det kan vara bra att... 2
Svar
23
· Visningar
2 071
Senast: Helan
·
E
Hästvård jag har länge funderat över detta med den perfekta hästkroppen. hur ska egentligen en häst se ut? vart ska musklerna sitta? vad är det...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: brosen
·
T
Hästvård .....vid avlivning på en klinik? Både jag och resten av familjen är känsliga för sånt. Sköter dom det själva eller måste man vara med?
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Helan
·
M
Foder & Strö Vad är det för skillnad näringsmässigt på fibergi för ponnyer och fibergi, den vanliga, bas?
Svar
1
· Visningar
645
Hästvård Fick åka och panikköpa en easyboot till fullblodsdonnan idag, som firade fredagskvällen med att dra av sig en framsko. Där fick... 2
Svar
34
· Visningar
2 512
Senast: emindy
·
Hästvård Jaa.. vad tusan gör ni åt swintosvansar? eller är det bara min häst som kliar sig som tusan i svansroten? Jag blir galen!
Svar
9
· Visningar
934
Senast: Micaela
·
Hästvård Jag har en lietn stilla undran kring tistlar. Min kille nämligen ÄLSKAR tistlar verkar det som. När alla andra hästarna står och rotar...
Svar
2
· Visningar
1 469
Senast: hillevie
·
T
Foder & Strö Vet ej om den hör hemma på foder eller hästhantering/hästvård.... Lånade först en tråd men tror att den passar bättre här... Kanske... 2 3
Svar
48
· Visningar
6 140
Senast: kickikompis
·
Hästvård Nu "roade" sig min häst med att slå sig i hagen. Såren är tvättade men jag är lite fundersam ändå. Tog kort på det så får ni säga vad ni... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 399
Foder & Strö Hej! Jag har två val när det gäller mina foderrutiner, undrar hur ni skulle ha gjort: Min pålle kommer få ca 10 kg hö och 2 liter...
Svar
18
· Visningar
1 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka