Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Ni som har hästar med pålagringar/förslitningar: 1. Var sitter pålagringarna/förslitningarna? 2. Hur länge har er häst haft det...
Svar
9
· Visningar
2 382
Senast: Empalie
·
Y
Foder & Strö Hej jag pratade med en av mina kompisar som också har hästar. Vi pratade lite om allt möjligt, men så kom vi in på hästarnas mat. Och...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: KillerQueen
·
B
Foder & Strö jag vet inte riktigt var tråden ska ligga, hör lite hemma på utrustning & lite foder ... men men ... jag funderar på & köpa en... 2
Svar
21
· Visningar
2 352
Senast: blohme
·
Foder & Strö Någon som har jämfört kraffts musli och mustangs musli? Eller någon som har åsikter om de enskillda?
Svar
2
· Visningar
661
Senast: KillerQueen
·
E
Hästvård Hästen opererades för två veckor sedan för griffelbensfraktur. Idag har det då som sagt gått 14 dagar och stugnena skulle tas bort...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: emgard98
·
Hästvård Var för tre veckor sen och klinikbesiktade (utan rtg) en häst u.a. Hästen är ett eng fullblod, en treårig valack som vart i träning men...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: DeCloe
·
B
Hästvård Denna tråd vänder sig i första hand till någon veterinär, eller någon annan kunnig som kan hjälpa mej med att tolka blodprovsanalyser...
Svar
1
· Visningar
2 046
Senast: TantEster
·
Hästvård Vårat islandssto på 21 år stod i box förra natten, pga. väldigt mycket insekter (går annars på lösdrift). Igår morse var hon väldigt...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Hur gör ni när ni har en häst som ska ha boxvila ett antal veckor eller kanske några månader ?? Det blir ju extremt ensamt för den. Har...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: todde
·
Hästvård Jag ska ha en Tinker på foder sep-maj. Om jag rider honom 6 dar i veckan, ska jag alltid ge honom mindre mat den 7:e dagen då? Eller... 2
Svar
24
· Visningar
2 260
Senast: Totola
·
Hästvård Märker att min shettis inte verkar riktigt kry, hon har de senaste dagarna börjat röra sig stelt med bakdelen och släpar ibland hovarna...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: rocki
·
C
Foder & Strö Hur mkt salt rekommenderas det att ge till en häst i normal träning? Min häst äter nästan upp saltstenen så nu ska jag gå över till att...
Svar
3
· Visningar
638
Senast: jenred
·
Hästvård Min häst råkade ut för en olycka för ett tag sen och har sen dess gått som konvalecent i hagen och promenerats vid hand dagligen. Igår... 2
Svar
26
· Visningar
2 719
L
Hästvård Mitt sto är fem år och diagnostiserad med kot- och knäledsinflammation båda fram. Jag köpte henne i slutet av förra sommaren då hon... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 092
Senast: lasseman
·
Foder & Strö Har lyckats få tag i en medryttare som ska hjälpa mig att bygga upp min förslappade häst, men behövs det något extra tillskott nu när...
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: Mattsson
·
Hästvård Jag satt och läste på stübbens hemsida och såg att det stod så här längst ner på sidan: Så här rider Du in Din nya Stübben: Alla...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: Fina
·
T
Hästvård Hur allvarligt är det egentligen med en ledinflammation antingen i knä eller kota?? Om det är en häst som inte visar sig halt för...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: tott
·
Hästvård Ni som har halm (i småbal, inte rundbal), hur mycket går det åt per vecka/månad för en häst? Såklart kan det variera men om man ska... 2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Ingela_S
·
D
Hästvård Har tidigare postat den här tråden i Avelsforumet.. men kom på att den antagligen passar bättre här... Mitt sto har fått två stycken...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: Nafayette
·
F
Foder & Strö Hej, Min häst har inte gått på bete nånting den här sommaren (hon blir så tjock). Jag har tagit bort 1 kg höfrån foderstaten. Tränat som...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: hanoirocks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18