Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag fick en islandshäst på foder för en månad sedan. Ägaren sa att han har sommareksem och har eksemtäcke på sommaren. När ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Boj
·
D
Hästvård Jag har en 4 åring hemma som vi nu har haft i ca fyra månader. Nyligen har vi upptäckt någon som vi tror är knäskåleupphakningar. :( Och...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Dark_Dream
·
Foder & Strö Nån som har provat det eller använder det? Vilka erfarenheter har ni? Jag funderar på att prova cornmusli som tillskott.
Svar
4
· Visningar
646
Hästvård Min ena häst har en hovböld som inte vill mogna och komma ut. Han har varit på klinik och de kunde inte hitta den. Han är bara lite...
Svar
11
· Visningar
2 904
Senast: Lahtel
·
T
Foder & Strö Ni som använder alger, ser ni någon förbättring t ex på eksemhästar? Jag har i flera år tänkt att ge alger till min eksemhäst, men inte...
Svar
13
· Visningar
2 325
Senast: Zora
·
Hästvård Hej. Har bara någon fråga ang köp av häst som vilat länge efter återkommande hälta. Det är nämligen så att veterinären inte kan hitta...
Svar
19
· Visningar
1 858
Senast: sanna____
·
Hästvård Pållens hovar ser... inte så lysande ut... och nu ska han ut på skogsbete snart, därför måste hovarna växa så bra som möjligt fram tills...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Inka-90
·
C
Foder & Strö Jag vet inte, men jag såg inget forum för enbart foderfrågor, men eftersom att min fråga ändå har med avel att göra, valde jag att lägga...
Svar
1
· Visningar
676
Hästvård Finns det några enkla metoder för att själv räkna ut sin häst's vikt? Är dessa viktband pålitliga? //Linda
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Mitrolle
·
G
Hästvård kan hästarna få gult trådigt sekret när de brunstar??
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: pinky
·
Hästvård Vill gärna ha igång en diskussion med både rid- och travfolk. Var ligger skillnaden i ledinflammationer mellan ridhästar och... 2
Svar
21
· Visningar
2 378
T
Hästvård Jag undrar om någon har nåt tips på hur jag ska göra! Min häst (7 år) liksom "hänger" på bettet. Inte så att hon är stark och vill dra...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: FiaPiaLisa
·
F
Foder & Strö Vår hopphäst har kommit hem från en 2 veckorsvistelse hos känd hoppryttare. Jag tycker han har tappat både muskler o hull, de tycker han...
Svar
19
· Visningar
1 483
Senast: ang
·
Hästvård Mitt sto inseminerades 20.6, släppte ägget inom 24 dygn. Fyra dagar senare har hon två bölder som varar, mellan ganascherna. Inga andra...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Join Me
·
T
Foder & Strö Hej! Har börjat ge min häst 1/4 paket bakjäst (=12,5 g) för magens skull sedan jag läst tråden om fång här på buke. (Hon hade en... 2
Svar
21
· Visningar
7 161
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hmm.. En i stallet ringde nyss och sa att han misstänkte att min häst hade urinvägsinfektion... Sa att han verkade ha svårigheter med...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Min ponnyhar dåliga hovar och veterinären sade att han kan få fång ifall han går på bete med rik sockerhalt. Han har "fångliknande"...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: hanoirocks
·
N
Hästvård Min häst har fått strålröta och jag har under en tid försökt tvätta med jod och även virkon. Men jag lyckas inte få bort det ändå och...
Svar
10
· Visningar
2 640
Senast: Ninne77
·
F
Hästvård Har ett 5-årigt halvblodsto som var halt igår när jag skulle rida. Märkte igent förrän vi började trava då jag tyckte att hon kändes...
Svar
11
· Visningar
4 463
Senast: Fillefjonkan
·
Foder & Strö Jag förstår noll av det här med höanalysen. Bara massa siffror och bokstäver. Kan nån förklara så att typ en 5åring skulle förså? :o...
Svar
9
· Visningar
1 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka