Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård hej jag undrar om ni kan ha ngn aning om vad detta kan vara. Hästen har på senare tid gått mycket sämre på hårt underlag än mjukt. På...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett fullblod med väldigt rena ben i vanliga fall. Kom in i går med ett bakben som kanske kanske i efterhand var lite svullet. Idag...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: TantEster
·
B
Hästvård hej undrar vad ni tycker om detta- jag och en kompis praktiserar på ett stuteri/ridskola och där har de föl-avelssto ja nästan alla...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Axelle
·
Hästvård Finns det någon här som har egna erfarenheter av någon häst som fått kvarka :devil:? Blev den jättesjuk? Hur lång tid tog det tills man...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: susanne
·
Q
Hästvård Ungefär hur ofta behöver man verka ett föl/unghäst? är det samma som skoning, ca 8 veckor?? eller är det typ var 6:E vecka?
Svar
4
· Visningar
738
Senast: AnetteJT
·
Hästvård ni som använder det, vilket märke har ni? lindar ni ovanpå? går det att borsta bort när det torkat eller ska man spola? använder ni det...
Svar
7
· Visningar
2 474
Senast: Huntress
·
S
Hästvård Medryttaren var ute och skrittade idag och hästen hade tydligen en sko som var lite lös och som vred sig så att tåkappan fastnade under...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: skumpan2000
·
J
Hästvård Pålle gjorde ordentligt illa sej för nästan två månader sedan i hagen. Skalade av sej huden på baksidan av ett framben så det låg som en...
Svar
7
· Visningar
1 764
Senast: trassel
·
T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 562
Senast: Tasja
·
Hästvård Har en häst som fått diagnosen akut bronkit. Behandlades med medicin under 2 månader och har sedan aldrig varit sjuk. Hostan uppkom på...
Svar
1
· Visningar
3 704
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Vad brukar det bero på om hästar har dålig andedräkt? Jag har aldrig varit med om det tidigare att en häst luktar illa i munnen, men min...
Svar
3
· Visningar
3 089
Senast: Boj
·
N
Hästvård Någon som använder bioflog värmelera? Och när i sånna fall? kan man ha det som ett välbefinnande för hästen eller kan det va skadligt...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Leoni
·
Hästvård Jätte tacksam för svar! Idag var jag ute och gick med pållan på åkern och tänkte longera. Skrittade fram henne först 10-15 minuter och...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: Boj
·
Hästvård Hur får jag tag på dom?Behöver verkligen hjälp nu med en häst som inte har det bra.Tacksam för svar. :(
Svar
18
· Visningar
1 715
Senast: charmant
·
K
Hästvård ... så skakar han alltid på dem och lyfter upp dem så himla högt innan jag får ta dem t.ex. för att kratsa hovarna eller så. Fram är det...
Svar
18
· Visningar
1 850
Senast: Krabban
·
Hästvård Vad tycker ni om böjprov? Fördelar/nackdelar? Varför är det så vanligt i Sverige men inte någon annanstans?
Svar
16
· Visningar
2 413
Senast: lil-sis
·
Hästvård Förra tisdagen var vi nere på SLöinge med pållan, med anledning av den "böld" som hon då hade haft i cirka tre veckor. Vi (jag och två...
Svar
2
· Visningar
1 119
Hästvård Åhå... Så har abstinensen börjat utmana harigheten... Bakgrund: Manlill var under 8 månader 3 grader halt, vä fram lok. under kotan...
Svar
7
· Visningar
904
N
Hästvård Min häst har en galla på ena bakbenet, men den sitter på utsidan av hasen, och det är såååå svårt att linda där (den sitter ju inte...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: Axelle
·
M
Hästvård Var kan man köpa en sån där gräsreducerare till en glupsk shettis inför sommaren...är det nån som har nåt tips.? :confused:
Svar
7
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp