Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Mitt russ fäller inte lika mycket längre men han har fortfarande en hel del vinterpäls kvar. Finns det några saker man kan göra så han...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Krulidut
·
S
Hästvård Funderar på att köpa häst/vara fodervärd i höst. Jag går nu 2:a året på ett natrubruksgymnasium, NV-häst. Velar fram och tillbaka om...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: smultroonbarn
·
F
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst krafft groov nu och undrar om jag kanske bör kombinera det med tex krafft müsli ? Häste i fråga går just nu...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: fimichi
·
H
Foder & Strö Kan man byta rakt av fr krafft sport till groov? Har tidigare gett sport + korn, men nu har min häst börjat pilla bort kornet och äter...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: suisyola
·
J
Hästvård Min d-ponny såg hemsk ut när jag hämtade henne i hagen i lördags. Såg precis ut som myggbett over hela kroppen.. Även en annan häst i...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Nu när gräset börjar komma fram så vill man ju gärna ut och beta, och så kom jag att tänka på att alla andra år så har hästarna jämnt...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: doris
·
Foder & Strö Hippos hemsida fungerar inte och jag behöver värdena för Hippo Basic och Hippo Breed. Är det någon som har dom uppskrivna? Kan man ge...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: diabla
·
V
Foder & Strö Studerade min sköthäst idag när han åt hö.. Han tog en tuss hö och la den i vattenhinken, sen stog han och tugga över vattenhinken...
Svar
15
· Visningar
1 013
Senast: Pia
·
Hästvård vår grannes häst har utläkt spatt och är triangel märkt då hon kan börja halta då och då när man rider henne. nu är hon helt ok igen...
Svar
13
· Visningar
1 440
Senast: MarieSu
·
Hästvård Vi tänkte släppa ut hästarna över nätterna från och med nu. Det har varit runt 7-10 grader varje natt den senaste veckan och på dagarna...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: moonlightgarden
·
B
Foder & Strö Min häst är väldigt bråkig, han tror att han som han vill och han gör bara som jag vill när han känner för det :p Jag fick ett tips av...
Svar
11
· Visningar
2 156
Senast: Krockodil
·
L
Hästvård Hej, En bekant har en rysk Bashkir (deras första) och nu i maj så har den ännu inte fällt sin vinterpäls (eller?). Ni som har Bashkirer...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Lillemim
·
T
Hästvård det är såhär att ibland när jag borstar min häst, så råkar jag ge henne en stöt. hon blir då lite rädd och typ tror att hon har gjort...
Svar
14
· Visningar
2 979
Senast: Stolermeyer
·
N
Hästvård Har ni några bra tips hur man ska göra när man vill ha kylgel eller linement eller liknande på en häst med väldigt håriga ben? För att...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Elute
·
V
Hästvård Har en häst som har varit spänd i halsen sedan jag fick honom för ett par år sedan. Musklerna på nedre delen av halsen är stenhårda på... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 374
Senast: vickan
·
E
Hästvård Brukar ni fläta er hästs svans? Är det för att den ska bli lockig eller inte slitas lika mycket? Bara nyfiken:)
Svar
10
· Visningar
1 274
Senast: lundborg
·
Hästvård Om en häst har tätt mellan tornutskotten i ryggen där sadeln ska ligga, kan den ridas som vanligt ändå?
Svar
10
· Visningar
1 709
Senast: bsmx
·
R
Foder & Strö Jag skulle behöva banta min kära pålle, problemet är bara hur! Han är under igångsättning efter att ha stått skadad sen nyår. Han...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: milly
·
E
Hästvård Man har ju alltid fått lära sig att inflammation ska behandlas, men tar inte kroppen hand om den själv om hästen tillåts att vila? En...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Equine
·
Hästvård gör min häst. fast bara på ridbanan, efter ett halvt varv, första traven. två eller tre hostningar, sen frustar han, sen är det...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka