Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponny har under en längre period varit väldigt sur på sadeln. Vi har haft ute en equiterapeut som tyckte att det verkade som om han...
2
Svar
35
· Visningar
7 149
Senast: Ponsse
·
Hästvård Nyfiken fråga som kan vara placerad fel... En stor häst som är född sent på vintern i Sverige, finns det några nackdelar för dem som...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej, är orolig för min häst som går på lösdrift. Inackorderad. Vi bor i södra Skåne och det är varmt. Våra hästar får inte hösilage...
2
Svar
32
· Visningar
4 217
Senast: Gry
·
Hästvård Jag vet inte om den här tråden kommer rätt nu, men annars får väl moderatorn flytta den :) Mamma ringde idag och talade om något...
2 3
Svar
54
· Visningar
20 695
Senast: Happimess
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 493
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Någon som vill hjälpa mig att räkna ut vad mina hästar behöver och om detta hösilage (plastat hö) är ok?? Bägge är halvblod 1,60 som...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Nu är det så att jag har köpt en häst och har den uppstallad hos andra i ett litet stall. De fodrar med hösilage, 9-10 kg till båda...
2
Svar
32
· Visningar
2 991
Senast: emptyrings
·
Hästvård Patella läser man ofta att unghästar drabbas av, dock så är det problemet just i knä´t. Min unghäst har samma symptom fast i kotorna...
Svar
12
· Visningar
2 064
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö stallet ska byta från Krafft till Iform, ni som har det vad tycker ni om det, då jag inte är fan av socker så undrar jag är det mer...
Svar
10
· Visningar
2 143
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! Har en unghäst med patellaupphakning på ena benet. Vi jobbar på med diverse uppbyggande träning, b-vitaminer och balanserad...
Svar
2
· Visningar
1 148
Foder & Strö Hur mycket ökar egentligen näringsbehovet hos en 20+ häst? Underhållsbehovet + 10%? 20%? Har hört att de tar upp protein och fosfor...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: ameo
·
Hästvård Jag rider en häst med relativt raka kotor och förstår att hon mår bättre av att gå på mjukare underlag och inte bör hoppa för mycket...
Svar
3
· Visningar
2 164
Foder & Strö Har inte riktigt behövt ta ställning till hög Ca/P-kvot innan. Utan några mineraler alls ligger hästen (pga högt Ca/lågt P i...
Svar
0
· Visningar
601
Hästvård Jag har hand om ett 4 månader gammalt föl. Hans mamma står i boxen p.g.a skada. Det är fortfarande för tidigt att separera dem, men ca...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Snapsen
·
Hästvård Måste ju ta bort min häst igår. Hon hade under kvällen fått dubbeldos metacam (enligt tidigare rekommendationer) När veterinären kom...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 028
Senast: Centaur
·
Hästvård Till råga på allt elände har hästen nu fått fång. Hade ut dejurerande vet i går kväll som rekommenderade tredubbla dos metacam. Hon...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 196
Senast: mackan
·
Foder & Strö Försökte googla, men lyckas inte riktigt sätta ord på vad det är jag söker för att få upp nåt vettigt i resultatlistan. Jag är alltså...
Svar
16
· Visningar
2 608
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Nu provar jag att starta en en tråd om mitt problem, som jag själv inte riktigt vill se som ett problem men alla jag frågar verkar tycka...
2
Svar
28
· Visningar
2 927
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, Har ett sto som är hur snäll som helst i hantering, longering, tömkörning mm men så fort hon får ryttare på ryggen, piskar hon med...
2
Svar
26
· Visningar
4 346
Hästvård Hej, Jag har haft magproblem på min ponny till och från i ca 2 år, riktigt bra har hon aldrig varit under den tiden. Jag testade allt...
Svar
16
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp