Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi fick ju ta bort vår vackraste prinsessa i somras :( Hon ligger begravd i hagen under en rosenplantering, det är så vackert där. Än så...
Svar
11
· Visningar
9 470
Senast: Milene
·
Hästvård Hej! Min sköt häst (d-ponny, 11 år) hade fång i somras, de var en ganska mild fång. Nu ska han sättas igång och vi behöver hjälp med ett...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Vad kan jag ge för kraftfoder till min fång ponny? kan jag ge müsli? min unghäst ger jag hippo grow alfa (pellets) och kan jag ge han...
Svar
7
· Visningar
734
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Alltså. Skulle precis beställa sådana där provtagningsgrejer till ensilaget. Det var ett kit med ett rör/borr som man borrar in i...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: tolksele
·
Hästvård Trodde inte hästar kunde hicka men i dag gjorde min det. Någon annan som varit med om det??
Svar
2
· Visningar
757
Senast: tolksele
·
Foder & Strö Hej! Mina två hästar går i lösdrift här hemma på gården. Där har funnits gräs att äta fram tills nu, men de har ändå fått hö de senaste...
Svar
18
· Visningar
2 185
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Nyss köpt en häst som blev vaccinerad (influensa+stelkramp) idag, passet fanns inte på plats så fick ett löst intyg som jag skulle...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Liten
·
Foder & Strö Hrrm. Katastrofanalys med kvot på 3,6 och mycket energi per kg, och det bästa vore såklart att få tag i potatisprotein. Men! Jag har...
2
Svar
23
· Visningar
2 614
Senast: Houdinie
·
Hästvård Hej! Hur tänker ni när ni väljer att klippa era hästar eller inte? Jag har en äldre häst som redan satt ganska mycket vinterpäls. Han...
Svar
17
· Visningar
2 556
Senast: Linnpan
·
Hästvård Hej alla smarta hästmänniskor! Min häst blev opererad för en.månad sedan i båda haserna för lösa benbitar, (de gamla ägarna fixa...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: slitenhest
·
Hästvård Jag har haft lite otur med hovslagare. Eller så är det mig det är fel på, det låter jag vara osagt. Nu till frågan/händelsen: Min häst...
Svar
12
· Visningar
2 766
Hästvård sitter här och funderar på rörelsestörningar. hur många här är det som har hästar med rörelsestörningar? Berätta
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Hur var det nu, hur illa är det om foderstaten innehåller för mycket fosfor? behovet är 9.8g och foderstaten jag nu har räknat ut ger...
Svar
4
· Visningar
527
Senast: Lill76
·
Hästvård Min häst fick ju det sista väldigt mycket butta pga sin sista chans där att bli bra. Eftersom att apoteket gjorde fel så fick jag mycket...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min islandshäst valack har varit hängig och deppig ett tag nu trodde först det var pälssättningen och lät honom vila, gick endast...
Svar
11
· Visningar
2 762
Senast: Barrel
·
Hästvård Min häst är lite "blöt" i alla benen när man känner, men mer synliga gallor bak varav vänster bak syns en kotsenskidegalla ordentligt...
2
Svar
34
· Visningar
15 024
Senast: Ozen
·
Hästvård Hej, såg bara gamla trådar om det här så testar att skriva en ny. (eller så är jag dålig på att söka) Har ett d-ponny sto som fäller...
Svar
11
· Visningar
1 037
Senast: sthu
·
Hästvård Vilket bakben ska naturligt arbeta/belastas mest vid galopp på rakt spår i snabbt tempo? Alltså det handlar inte om att bära sig utan...
Svar
12
· Visningar
4 496
Hästvård Hej. Tog hem min unghäst för en månad sedan. Nytt stall, nya kamrater, nytt foder och dessutom första gången på 1,5 år som hon skiljs...
2
Svar
23
· Visningar
2 496
Senast: mandy90
·
Foder & Strö Hejsan! vad ger ni era hästar för tillskott och varför?? köper ni det på nätet eller i butik? vart isåfall?? ;);)
Svar
1
· Visningar
469
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp