Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård vet inte om tråden har kommit rätt men jag provar. nu är det dax igen nu har han skadat :cry: sig igen de va ca 2 veckor sedan han... 2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: Pamme_Jaspin
·
S
Foder & Strö Nu vill jag höra vad ni har att säga i denna fråga. Jag är lärd att hösilage är gräs som har en högre andel vatten än hö. Gräset slås...
Svar
6
· Visningar
1 284
Foder & Strö Någon som ger sin häst det? har hört av en tjej i stallet att det är bra för ston då de blir lugnare vid brunst. Hon använder det på...
Svar
16
· Visningar
1 714
Senast: majja22
·
S
Hästvård Hur lång tid tar det ungefär för en sträckning hos häst att läka? (i benet).. :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
1 465
Senast: Boj
·
I
Hästvård Vad är det som gäller egentligen? Får hästägare själv spruta sina hästar om en vet. visat hur? När jag prata med mitt försäkringsbolag... 2
Svar
23
· Visningar
2 904
Senast: alpha
·
Hästvård Nu är det så att hovis ska sko och jag ska hämta hem hästarna från betet.Har tänkt rida senare ikväll och då funderar jag på att låta...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Zolimita
·
D
Hästvård Tog hem hästarna idag från betet för att kolla igenom dem och såg direkt att islänningen hade konstiga, kala sår nedanför eksemhuvan...
Svar
13
· Visningar
2 032
Senast: Dolores_88
·
C
Hästvård Har just läst läskiga saker om blodmask på importer och blir alldeles kall. Vad säger ni, jag avmaskade med Banmith i maj, men kan inte...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Catinca
·
S
Hästvård Hejsan! Jag är medryttare på en 5 årig valack som låter vädligt ansträng när man rider honom. Han är jättepigg och glad att rida och gör...
Svar
6
· Visningar
1 860
Senast: saralee
·
D
Hästvård Fick en nykomling till betet förut, en skäck som de gamla beteskompisarna gått rätt hårt åt. Hon har en ful bitskada på sidan av halsen...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: arabia
·
Hästvård Nån som vet nåt om kotsenskideinflammation? Konvalecenstid och behandling? Misstänker att min häst har det, har hårda gallor vid kotan...
Svar
11
· Visningar
5 580
Senast: Cinzano
·
Hästvård jag ska väll inte lägga mig i andra men jag måste fråga detta. Vi har två 1,5 åringar i stallet varav en är våran, båda är hingstar och...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: arabia
·
Hästvård bubblor vid pupillen --> tragiska minnen ?? jag har hört att om hästen har varit med om något så får den "bubblor" i och runt pupillen...
Svar
1
· Visningar
877
S
Hästvård Pållan var blockhalt :cry: när jag hämtade henne i hagen. Ingen svullnad eller speciell värme någonstans. Därimot had hon puls i...
Svar
18
· Visningar
2 688
Senast: Skrållis
·
C
Foder & Strö När Camaro har stått hos K har han totalt fått 1 liter korn, 1 liter betfor,½liter havre och 3½ liter luzern hack.Då har han inte gjort...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Camarotheking
·
S
Hästvård Mitt treåriga shettissto fick för ungefär 2½ månadsen ett sår på vänster bak, veterinären tittade på det och sade att det inte vart...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: madamemerry
·
M
Hästvård Hej! Min häst är 18 år och har alltid haft ganska stora kastanjer dvs ganska långa och utåtstående och de trillar inte av utav sig...
Svar
7
· Visningar
810
Senast: Huntress
·
Hästvård Vet inte om detta är rätt ställe men... Vad jag undrar är hur pass vanligt det är att man köper hästar trots att de inte går igenom... 2
Svar
21
· Visningar
3 191
Senast: anhe
·
Hästvård Hej! En del hästar har sk "hjorthals", halsen ser ut som ett S. Vet någon vad detta kan bero på? Detta förekommer ofta hos hingstar...
Svar
14
· Visningar
2 439
Senast: Inloggningsnamn
·
V
Foder & Strö Är detta verkligen rimligt? Vi tar hö själva och tänkte i år även ge hästarna lite hösilage under de kalla månaderna varför jag pratade... 2
Svar
21
· Visningar
1 960
Senast: Vildvittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka