Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Undrar om någon kan ge mig någon ledtråd. Min häst har fri tillgång till hö, får till kvällsmål 150gr betfor, 300g kornkross samt 50g...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: alpha
·
J
Foder & Strö Jag har just fått analysvärden på hösilaget vi har, men jag visste inte vad jag skulle fråga efter, så det enda jag har är följande...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Philomena
·
Foder & Strö Kan någon vara snäll o ge mig det ?
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Philomena
·
Foder & Strö ..på hö taget i samma område, dvs inom en radie av 2-3 mil. Inte kan väl Ca o P skilja sådär JÄTTE mycket ?? Hur tror ni att det är med...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: doris
·
Foder & Strö Vilka fodersorter är rika & resp. fattiga på kolhydrater?? Undrar jag som väntar på vet, med en trolig korsförlamningshäst. :cry: ( har...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Arabis
·
T
Foder & Strö Vad vet ni om den? Skulle villja ge min häst något mer än fri tillgång på hö, dels för att få lite mer att jobba på och dels för att få...
Svar
17
· Visningar
2 020
Senast: tralopp
·
M
Foder & Strö min ponny ska ha en magnesiumhalt på 8,055 g går det bra då om den ligger på 9,2 g. annars så stämmer inte kalcium och fosfor halterna. :(
2
Svar
28
· Visningar
1 933
Senast: moonlightgarden
·
L
Hästvård Hur kan hästen få det? Hade mitt sto ute på foder i 1 o ½ månad, de vet. bes. henne och hon var halt i vä. framben. Jag tar henne till...
Svar
8
· Visningar
1 633
Senast: lisarap
·
F
Hästvård Hur lång tid har det tagit för era hästar att läka ut en gaffelbandsskada? Blir det helt bra efteråt eller blir senan "svagare" eller...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Desert_Wind
·
T
Hästvård Mitt sto har fått en stor kal fläck uppe på ryggen.(Ca 20 cm lång+ revor på ca 10 cm+ småsår omkring) Är det vanligt att hästarna biter...
Svar
1
· Visningar
1 215
Senast: Francess
·
Foder & Strö Hur gör ni med kraftfodret om hästen ska vil ca en vecka? Nu så får han 1.5-1.7 kg/dag med müsli, samt hö och lucernhack. Blir sex nu i...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: Bucus
·
O
Foder & Strö Jag skulle vilja veta lite för och nackdelar samt ca priser på olika fabrikat av lusern (ej pelleterat). Lantmännen säljer ju krafft...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: ch791022
·
S
Hästvård är det nån som gör det mer än jag? :confused:
Svar
9
· Visningar
956
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård För ca ett år sedan fick min ponny en rejält stor bula vid sidan av nosryggen, lite snett nedanför ögat. Jag åkte in till en ATG klinik...
Svar
13
· Visningar
2 694
Senast: Gisburne
·
E
Hästvård Jag behöver hjälp med att få veta hur man lindar med ben lindor? Vilket slags matrial ska det vara? Till olika tillfällen ska det vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 714
Senast: styr_björn
·
R
Foder & Strö Enligt en analys en kompis har innehåller deras(stallets) hösilage 39 gr srp/kg foder och ingen energi. Kan det verkligen stämma???? Rex
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Jaba
·
L
Foder & Strö Hejsan! Jag var på granngården o köpte sojamjöl, då fick jag för pigg o nöt. Så ska det ju inte vara, men e det någon som använder det...
2
Svar
21
· Visningar
2 085
Senast: linabergmer
·
B
Hästvård hejsan! Kanske ska köpa häst, kommer bli jättekul! :bump:
Svar
1
· Visningar
644
Senast: unki
·
Hästvård Då jag nu sitter & väntar på vet, med en trolig korsförlamningshäst, så vill jag höra era erfarenheter, tips & ideér ang det hela. Det...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: shattis
·
Foder & Strö Jag har precis börjat köpa eget hö då stallets hö inte ser bra ut eller verkar smaka bra ( pållarna äter det inte ), och eftersom jag...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: doris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp