Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har någon här provat djävulsklo som massagegel? Gav det någon effekt?
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Wonion
·
Hästvård Hej, jag har funderat över dethär med risk för fång på äldre ponny (20+).Säg att den mest går som sällskap,rids max 1-2 ggr/vecka.Tunnar...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Krans
·
Hästvård Vad bör en fullvuxen KWPN på ~ 167cm väga? Normal till välmusklad, ca 4-5 hull. Normalbyggd. Tävlingshäst.
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Horse101
·
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hej! Jag vill veta hur ni som har hudproblem på häst behandlar dom och om det finns chans att bli av med allergin eller kan man bara...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: polly p
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Hur fungerade hästen? Varit hos veterinären i veckan och tyckte det var väldigt luddigt, antar att...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Salasolen
·
Foder & Strö Finns det någon bra bok att rekommendera om hästars utfodring? Det är ju en djungel som är omöjlig att täcka med en bok men något...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: malumbub
·
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Joyride
·
Hästvård Min häst hade i somras ärr på några ligament i framkotorna. Dessa läkte bra med behandling och hon blev bra. Veterinären var förvånad...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Igår skrev stallägarna att min häst låg ner i hagen, hon hade gått ifrån sitt hö. Stallägaren gick ut och reste henne upp då smaskade...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som är duktig på reglementet och kan svara på vilka zoonoser som tas upp i reglementet?
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Nebraska
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Ponylove
·
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Skulle behöva hjälp att reda ut skillnaden på detta. Vår häst har en oförklarlig väldigt liten hälta i höger varv och är utredd...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Elo
·
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
289
Senast: Elo
·
Hästvård Har en travare som varit hos vet fick cortison i ländryggen. Hjälpte litet tag. Är friskriven i försäkringen så det blir väldigt dyrt...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: EZMK
·
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
283
Hästvård Undrar lite med antibitmedel som man lägger på trä som hästen inte ska bita på står ju att man inte tål att få det i ögonen men hur är...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
4
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp