Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Igår var jag och maken iväg och grattade makens svåger. Killen är en "bondunge" som ALLTID vet bäst :smirk: . Utanför deras hus har de...
Svar
9
· Visningar
7 479
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag undrar om någon har fått goda resultat av operation (snitta) mot patellaupphakningar....... Jag var inne med min lilla häst för 2...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Ni som permanent har era hästar skodda med hela sulor, hur blir strålen då? Klarar den det utan att bli mjuk och otrevlig?
Svar
14
· Visningar
2 441
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Min älskade lilla ponnyskrutt har plötsligt blivit halt. Efter att ha gått sin livs första pay and ride på fredagen med gott resultat... 2
Svar
21
· Visningar
3 315
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej! Helt plötsligt har min ponny börjat ömma bak på hårt underlag. Framförallt på grus, där går hon stappligtt och snubblar en del... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 770
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Jag har en liten grabb på två år som har varit på bete i två veckor. Jag åkte för att kika till honom och kunde konstatera att hans rosa...
Svar
12
· Visningar
2 193
Senast: phie
·
Hästvård Är det någon som har lyckats göra sitt eget man- och pälsglans (med lyckat resultat)? Om någon har gjort det tar jag tacksamn emot era...
Svar
0
· Visningar
764
Hästvård Stallet jag står i nu har halmpellets som boxmaterial. Efter att "jobbat" med det ett år nu ger jag upp (mockning ingår i stallhyran men...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Hedwig
·
Hästvård Vad kan det bero på när en häst då och då "tappar bakdelen" vid ridning? När bakdelen bara försvinner under en, som om han snubblar...
Svar
9
· Visningar
2 650
Senast: Novisis
·
Hästvård Har köpt ett eksem täcke men hur tajt skall det sitta vid bogen och bak benen? Funderar på om det jag köpte är lite för litet då jag...
Svar
4
· Visningar
746
Senast: Boj
·
Hästvård Har precis fått svar på träckprov på mina hästar och två stycken hade väldigt hög förekomst av blodmask. Den ena så mycket att jag blir...
Svar
16
· Visningar
2 146
Senast: Madick
·
Hästvård Har efter många års problem med ögat på min häst, troligtvis kommit till den punkt där det får va nog. Vi testade en operation ganska...
Svar
5
· Visningar
2 035
Senast: Lutan
·
Foder & Strö Har just varit och hämtat det första lasset av årets hö. Tycker att analysen ser bra ut? Råprotein 91 gram/kg foder Smrp 59 gram/kg... 33 34 35
Svar
691
· Visningar
73 277
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Eventuellt kommer vi ha tillgång till en vall som inte har skötts om det här året. Kan vi hitta någon som kan hjälpa att ta in eget hö...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Masse
·
Foder & Strö När tycker ni att betet är slut för hästarna om de går på en mindre sommarhage, alt. många hästar. Ska de börja magra av innan ni...
Svar
14
· Visningar
5 116
Senast: Sylvatica
·
Foder & Strö Någon som har några recept på nyttiga, goda, havrelösa hästgodisar som man kan baka hemma? Har sökt runt massor (även här) men hittar...
Svar
11
· Visningar
6 731
Senast: Perla
·
Hästvård Hej. Har precis plockat hem min häst efter att ha stått på träning i 3 månader. Hon har stått ute dygnet runti en ganska fuktig och...
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen och flughuvor verkar inte gå bra i hop. Det är skavsår, skavsår, inkar och mer skavsår. Samtidigt klarar han inte av att vara...
Svar
8
· Visningar
777
Hästvård Hej Jag har hört att man alltid ska tvätta händerna om man åker från ett stall till ett annat och man ska inte använda samma borstar...
Svar
11
· Visningar
1 845
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hur gör ni som lever i knottrika marker? Jag har fyra ston, på lösdrift som inte har några exem eller liknande problem. men jag har...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Cissi_K
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka