Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Okej, detta kanske är en dum fråga, men jag ställer den ändå. Det är nu december med flera plusgrader varmt och det ser ut att...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp här! Det är såhär att jag har en 21 år gammal c-ponny valack som är frisk. Han har god aptit när det gäller all...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Jag har kollat upp analysen och tittat på vad min häst behöver enligt en "foderstatsgenerator" på internet. De egna värdena är angivna i...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har köpt Diamond V för att ge min häst. Nu ska jag räkna en foderstat och jag hittar inga räkneexempel någonstans ( mer...
Svar
8
· Visningar
2 525
Senast: Moppa123
·
Foder & Strö Anta att du tyvärr inte har ett grovfoder som täcker din hästs behov(tävlingshäst på 130-140 nivå) och du måste tillsätta energi eller...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Min häst har en skelettskada i bogen, typ 1-2dm ovanför triceps-muskeln, för att beskriva var den är. Denna skelettskada, som...
Svar
7
· Visningar
1 740
Senast: Cydonia
·
Hästvård Har en häst som har haft fång för några år sedan, fick ett återfall vintern 2012. Hennes framhovar ser hemska ut och igår var hon...
Svar
11
· Visningar
1 667
Senast: Noak
·
Hästvård Vad ska jag göra? Jag är helt snurrig. Hästen har en skada som kräver månader i stillastående men efter det om det går som det ska så... 2
Svar
22
· Visningar
3 590
Senast: axel
·
Foder & Strö Om hästen får kvällshö som beräknas räcka till midnatt ungefär, är det okej då om den kommer ut till frukosten vid 8-halv 9 eller blir... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 328
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har i helgen haft en väldigt intressant dialog med en för mig helt ny tränare. Bla så tyckte tränaren att min häst utstrålade nån... 2
Svar
30
· Visningar
7 332
Hästvård Hej! Jag har en gammal islandsdam på 24 år som har sommarexem. Nu på vintern har hon dock börjat klia sig enormt mycket i huvudet...
Svar
10
· Visningar
2 136
Hästvård Svårt att hitta en bra rubrik, men hur hade ni gjort i följande fall? För fem veckor sedan var jag med en unghäst hos en mkt välkänd o...
Svar
6
· Visningar
2 602
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Min ena häst äter 800 g Krafft Muskel/dag....det fattas ca 300 gram smältbart och ger jag lusern blir det för mycket energi. Det var...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: allahemma
·
Foder & Strö Hade en tråd om en ung nybliven valack vars viktökning har stannat upp. Nu har grovfoderanalysen kommit och detta innehåller höet...
Svar
18
· Visningar
2 276
Foder & Strö Hösilage/hö mängd Om ni ger fri tillgång hur mycket orkar just era äta ungefär?, ev kraftfoder/tillskottsfoder. Skriv gärna ras och...
Svar
7
· Visningar
2 363
Foder & Strö Fick dessa värden av en återförsöljare för Dodson Horrel Foalcreep Analytical Constituents: Crude Protein 18.0% Crude Oils &...
Svar
2
· Visningar
854
Hästvård Många pratar om att man inte bör skaffa häst om man inte har erfarenhet av det, men hur kommer det sig? Hur ska man kunna bli erfaren... 2
Svar
25
· Visningar
4 052
Senast: Snowball
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av häst/hästar som råkat ut för irisinflammation? I mitt fall gäller det irisinflammation som följd av...
Svar
9
· Visningar
1 666
Hästvård Min shettis kliar sig och jag misstänker att han fått löss eller loppor. Vad jag har förstått så finns det inget godkänt preparat...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Summerwind
·
Hästvård HUR berättade ni det för den gamla hovslagaren? Har gått ett tag och funderat på att byta och har nu blivit rekommenderad en annan... 2 3
Svar
48
· Visningar
7 403
Senast: gubbtjyv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka