Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ska kastrera min unghäst i höst, det blir liggandes hemmavid. Men blev lite nyfiken på hur lång tid en kastrering brukar ta, alltså från...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Teilani
·
Hästvård Min ridtravare har fått en rejäl smäll i hagen på frambenet. Ser ut som han fått en senskada, vet ej säkert ännu men ska till vet på...
Svar
15
· Visningar
2 792
Hästvård Någon som har tips på hur jag kan undvika detta? Alt tips på hur jag får ut dom utan att det sliter så mycket... Badar redan i...
Svar
19
· Visningar
5 025
Senast: Bison
·
Foder & Strö Ni som endast fodrar med grovfoder och lusern. Vad ger ni era hästar för mineraler ?
Svar
3
· Visningar
881
Foder & Strö Ni som inte tar eget alltså.. Köper ni av grannbonden? Men om värdena är usla, var hittar ni då? Eller gillar ni läget och tar en dyr... 2
Svar
23
· Visningar
2 708
Hästvård Jag har en 28 år gammal häst som jag måste fundera på refrängen för. Men Kolmården tar tydligen inte emot hästar för avlivning längre...
Svar
5
· Visningar
1 747
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Jag fick hem min foderhäst i Februari, då var han oinriden och fruktansvärt smal och svag :( Sen dess har jag i stort sett bara varit... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 830
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag börjar seriöst fundera på om jag är den enda i världen som anser att har du en äldre häst så är dennes mat och näringsintag ännu... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 719
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Köpte ett sto för drygt fyra månader sedan. Hon hade då endast använts till avel de senaste fyra åren. Hon var lite tunn och...
Svar
19
· Visningar
1 877
Senast: skiesabove
·
Hästvård Fick tipset att Blå Stjärnan har kurser i hästvård ( enklare sjukvård). Men kan inte hitta ntn info om det på deras hemsida. Någon som...
Svar
3
· Visningar
2 300
Senast: Zaga
·
Hästvård Vad ska man tänka på att undvika i foderväg till häst som har lätt för att få mugg? Socker har ja hört, men hur e de med protein (lusern)?
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Cicci
·
Hästvård Är det någon här som tvingats till det?
Svar
0
· Visningar
821
Senast: Nebraska
·
Hästvård Ja, för första gången upplever jag att ffa ena hästen tycker att ridbanan är för hård. Han är barfot, men jag upplever inte att han... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
16 075
Senast: skuggi
·
Hästvård Så, jag och min fjordhäst bor i norra Tyskland. De senaste veckorna har det efter blodprover upptäckts att fler av hästarna i stallet... 2 3
Svar
40
· Visningar
9 889
Hästvård Hej alla! Jag planerar att skaffa häst inom 6-12 månader. Jag kan mycket om hästar men det är några saker jag inte har koll på...
Svar
11
· Visningar
2 617
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Om ett foderstatsprogram vill ha vissa saker i gram hur skriver jag då? Om jag vill ge tex 10 gram av ett tillskott skriver jag då 10...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Korven
·
Hästvård Finns det något tillskott som hjälper hästar med artros? Gärna vetenskapligt bevisat att det funkar. 2
Svar
29
· Visningar
12 181
Senast: Boj
·
Hästvård Har fått reda på att en utav mina islandshästar har pålagringar i båda bak knäna. Är detta vanligt på så pass unga hästar och inom... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 265
Hästvård Jag undrar vad som tagit åt min valack som annars alltid varit så snäll och medgörlig ? Nu är han så arg åt andra hästar (tror bara det...
Svar
9
· Visningar
3 533
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Har en fundering på att eventuellt gå över till höensilage från hö, men jag undrar om ts-halten är så hög så man slipper att det fryser...
Svar
9
· Visningar
2 354
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma