Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Under sommaren möglade min hästs strö i stallet (var inte inne där på hela sommaren, så jag märkte det inte). Nu har jag tömt och...
Svar
19
· Visningar
1 970
Senast: Pallas
·
Hästvård När din häst står och skakar av köld?? (och är blöt) Jag börjar genast torka den "torr" Antingen med handdukar, halm eller hö. Bara... 2
Svar
34
· Visningar
2 997
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hur mycket för mycket energi kan man ge en häst utan att det är skadligt? Proteinvärdet på årets hösilage är hur dåligt som helst...
Svar
1
· Visningar
813
Foder & Strö Finns det någon som kan tipsa om ett bra konvalecentfoder? Krafft Rehab är ju svindyrt, finns det något mer ekonomiskt alternativ...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: fleur
·
Foder & Strö Detta rör inte min häst utan en bekants häst. Hästen är ett 24-årigt halvblod, pensionerat avelssto. Förra vintern föll hon ur... 2
Svar
36
· Visningar
4 493
Senast: raggsock
·
Hästvård Det är snart vaccineringsdags för mina hästar och jag är väldigt fundersam på hur jag ska göra med influensavaccinet. Vågar jag sluta...
Svar
16
· Visningar
2 670
V
Hästvård Hej! Vad betyder hovbensförbroskning eg? Kan man bli frisk från det? Hur får man det från början? Ja jag vill veta allt.. vad kostar...
Svar
5
· Visningar
5 433
Hästvård Är det nya regler kring vaccinationerna?? Fick ett mail fr en som är fodervärd åt min shettis. Och påminde om vaccinationerna. Varpå...
Svar
13
· Visningar
2 372
Senast: Orkan
·
Hästvård Idag skulle vi kolla tänderna på min häst och vid koll på hjärtljudet märker vet att hjärtat "hoppar" över ett slag då och då. Fick det...
Svar
9
· Visningar
2 184
Senast: Blomskan
·
Hästvård En tanke angående vacciation slog mig plötsligt. Vad innebär det rent riskmässigt för oss i stallet att tre av fyra hästar inte är...
Svar
12
· Visningar
1 705
Senast: Blomskan
·
Hästvård Hur är normalvärdena på vita blodkroppar? I vilket spann mäter man dem? dvs är normalvärdet mellan 5000-10000 eller är det 5-10 eller...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: rubytoo
·
Hästvård Behöver tips på vad man kan blanda butta med för att få i hästen medicinen. Att blanda med vatten och ge peroralt är uteslutet då det... 2
Svar
33
· Visningar
5 581
Senast: TessieW
·
Hästvård Nu har ju iaf min polle börjat känna av kylan och sätter vinterpäls för fulla muggar. När ska man raka dom? Nu? Senare eller skulle man... 2
Svar
34
· Visningar
4 124
Senast: Anyo
·
Foder & Strö Har ett halvblodssto som faller ur mer & mer. Just nu ser man tydligt ryggraden, korset & musklernas infästning i bakdelen. Hon ser...
Svar
5
· Visningar
1 436
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag är lite förbryllad över min häst just nu. Igår när jag kom till stallet för att släppa ut hästarna hade han haft ungefär en...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Shaklima
·
S
Hästvård Någon som kan svara på denna ständiga frågan ? Varför sparar man trekanten vid svansroten när man klipper hästen ?
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Nominous
·
B
Hästvård Har dykt upp lite problem... Har tävling fre-sön i helgen. Och tävling nästa söndag (3e oktober). Hästens vaccination går ut den 2a...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: gylle
·
L
Hästvård Hejsan, jag måste bara fråga.. Vad är triangelmärkt och vad har det för betydelse? Tack i för hand :)
Svar
15
· Visningar
3 751
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Vet inte om det här hamnade rätt men provar... Jag har mina hästar inackoderade där fri tillgång på hö ingår i stallhyran. Idag...
Svar
15
· Visningar
1 652
  • Låst
Hästvård Har en liten snabb fråga angående avmaskning och träckprov. Hur tar jag träckprov? Vart ska det skickas och hur ska det paketeras...
Svar
6
· Visningar
921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka