Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hej! Min mamma håller på med uppfödning av dressyhästar i liten skala och jag rider unghästarna lite då och då... Just nu är jag...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö Tips på proteinriktfoder som kommer från bonden. Alltså INTE müsli, pellets eller lusern. Går lantbruksskola så kan få tag i det mesta...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: mahlmt
·
Hästvård Idag blev jag inte klok på min häst. När jag tog in honom var han pigg och glad, åt glatt av sitt hösilage. Sen ställde han sig vid...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: frittan
·
Hästvård Har nu under ett par dagar bråkat med bakhovarnas tåbrodd. Fram ska hon inte ha tåbrodd men gärna bak allt enligt min Et som...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Jossantt
·
E
Hästvård Jag vill få ett någorlunda hum om vad det kostar att ha häst per månad.. Någon som vill hjälpa mig räkna ut? Min mormor har stall...
Svar
14
· Visningar
4 647
Senast: tomten
·
Foder & Strö Ger Krafft Rehab, men hästen gillar mest müsli om hon får välja. Vad ska jag ge då?? 2
Svar
25
· Visningar
3 997
·
A
Hästvård Har en häst som är 5 år! Gick 4 årschampionatet förra året och fick därefter vila, sattes sedan sakta igång och tävlades upp till 120 en...
Svar
17
· Visningar
3 025
Senast: Angel
·
Foder & Strö Finns det några mineraler som endast innehåller naturliga ingridienser? Eller iallafall så nära naturligt man kan komma? Och som inte... 2
Svar
33
· Visningar
6 128
Senast: Skogstroll
·
V
Foder & Strö Hej! Skulle behöva lite tips om vad jag skulle kunna ge för typ av kraftfoder till min islänning. Tills för några veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Luleå
·
I
Foder & Strö Hej. Jag har stor problem med hullet på mitt sto. Hon blir mager på vintern och särskilt på början av vintern. Hon arbetat mellanhårt...
Svar
5
· Visningar
1 301
·
S
Foder & Strö Kan man verkligen gå efter en höanalys, och lita på att det stämmer? :crazy: Jag fick en analys på hö jag köpt av en "bonde". Hans...
Svar
10
· Visningar
1 788
·
C
Foder & Strö Hej, jag undrar vad det finns för olika slags fet mat? Som ger hästen bättre hull.
Svar
5
· Visningar
968
·
Foder & Strö Nu över vintermånaderna så har jag ett hösilage med högt proteininnehåll. 6,4MJ o 70g smbrp. Ett lyxigt problem denna vintern. Min...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: sissu
·
Foder & Strö hur gör ni för att hitta foder till era djur? vi brukar ta eget hö men behöver nu köpa in mer hösilage och jag har ringt runt till alla...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Inka-90
·
C
Foder & Strö Hej, Har en pigg och busig 6åring som jag rider dagligen, och tränar hoppning/dressyr för tränare minst 1 gång i veckan, Vi tävlar...
Svar
15
· Visningar
1 527
Senast: linnsan
·
F
Hästvård jag stod och rycktade min häst idag och märkte att hon tyckte inte om när jag rycktade henne på höger kors utan började trampa. så jag...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Min fjording hade idag framför sadelgjordsläget, på sidorna som en svullnad full med vätska på vardera sida. Hon har fått såna...
Svar
14
· Visningar
1 893
Senast: Indiv
·
Hästvård Måste kolla om någon annan har varit med om något liknande? Kan gissa vad det beror på? En äldre valack har för andra gången när han...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: jemeni
·
S
Hästvård I april -09 köpte jag min första egna häst, ett fullblodssto på 8 år. Hon har tidigare gått på bana, men innan jag köpte henne gjordes...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Kookaburra
·
A
  • Låst
Hästvård Känna dumn att ens fråga, men---- Är det non som har läs el hört att man behöve inte avmaske för stingsfluglarva?! Tro non skojer, det...
Svar
15
· Visningar
1 467
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka