Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som under året haft kotledsinflammation med återfall. Senaste friskförklaringen i början på september. Efter det har vi...
Svar
13
· Visningar
1 509
Senast: Zebban
·
Foder & Strö har nog insett att min häst kanske är lite rundare än tidigare:o är nog så att han äter upp stoets frukost ute i hagen oxå han är...
Svar
17
· Visningar
1 117
Senast: timme
·
P
Hästvård ikväll är det -8.3 grader kallt, men friskt och gott... i stallet däremot var det +-0grader i eftermiddags, och stått stängt hela...
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag undrar om jag missat något här... När jag gjorde identifikationen för mina shettisar i samband med passtvånget avstod jag från att...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Asa_S
·
H
Foder & Strö En liten undran: B-vitamn kan ju ges för att främja pälssättning. För oss människor är ju B-vitamin bra för hår och naglar, kan detta...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: PowerPinglan
·
Hästvård Tänkte att jag skulle ringa veterinären o höra oxå, men kan ju slänga ut frågan här oxå. Avmaskade pollen som styngeflugan i höstas men... 2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej :)! Min häst har fått regnskållor (väldigt lite dock). Jag känner mig ganska hemma med hur jag ska behandla dem (tvätta med lätt...
Svar
11
· Visningar
5 311
Senast: Centaur
·
J
Foder & Strö Hej allihopa! Ni som kan detta, är detta en bra analys av ett hösilage?! Värdena för 1:a skörd ligger ganska lika med ca 57 - 64 %...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: TinyWiny
·
L
Foder & Strö Jag har just köpt en 1,8 liters dunk med krafft oil. Den innehåller ren sojaolja och kostar över hundralappen. Nu undrar jag: går det...
Svar
5
· Visningar
4 978
Senast: spaderÄss
·
G
Hästvård :crazy: det här känns inget vidare. hästen i fråga är ett 7 årigt halvblod, tränas och tävlas LA dressyr, ägt honom ett år nu, har...
Svar
8
· Visningar
2 758
Senast: Targa
·
Hästvård vad tycker ni om denna hästen muskelmässigt och hullmässigt? förlåt för det dåliga bilderna:o...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: timme
·
Hästvård hej det är såhär! jag får hem en helklippt häst 1. stallet jag står i erbjudder ej täckesbyten 2. stallet han ska stå i är ett...
Svar
18
· Visningar
1 589
Senast: sara_90
·
M
Hästvård Jag köpte en fjording i slutet av augusti. Hon hade då en sårskorpa under magen, de sa att hon hade rivit sej på ngt när hon kliat sej...
Svar
7
· Visningar
3 365
Senast: moonstone_lover
·
G
Hästvård Hej Jag tycker att min häst dricker lite. Under hela natten (21.00-06.00) så går det inte åt mer än kaske en kvarts hink (i bästa fall...
Svar
2
· Visningar
717
Hästvård Ja nu har vi väl haft trådar om nästan allt så nu tänkte jag vi kunde starta en om hästens vikt. Vägde mina hästar med viktmåttband... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 361
R
Hästvård Varit på kliniken med min häst för behandling av karpalleden för tredje gången. Han hade börjat bli bätte men nu gjordes två...
Svar
7
· Visningar
1 450
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Min pålla hade i somras problem med tappskor och mycket ömfotad(het?). Hon hade stasade blodkärl i frambenen, och var typ max 1...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: mackan
·
K
Hästvård Vad ska man göra med en häst som hostar, när inget annat är fel? Inget snor, ingen feber, bra puls... Hästen har hostat förut innan... 2
Svar
25
· Visningar
13 710
Senast: Totola
·
Hästvård Är inte lätt att svara på men vore bra att få lite hum om vad det kan gå på. Det som ska göras är att åtgärda glesbett på en ponny...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst hade sett lite knackig ut igår med sadel på- linades utan sadel- var ren och reds sen 30 min utan att instruktör eller ryttare...
Svar
3
· Visningar
2 474
Senast: LMCarlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka