Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag åker förbi en massa hästhagar till och från jobbet och påväg till stallet, där folk fodrar sina hästar ur hela silage balar som... 2
Svar
30
· Visningar
3 823
Senast: Soffan74
·
Hästvård Ni som har hästar som är klippta i någon form, men otäckade, hur pass 'omfattande' klippning har ni? Dvs hur mycket päls klarar de att... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 737
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har varit och tittat på ett sto i dag. Hon har de senaste 10 åren ( tror jag ) fått 8 föl, hon går med föl nu. Hon var inte direkt...
Svar
11
· Visningar
1 276
Senast: anhe
·
Hästvård lite orolig,, tittade till mitt ena sto idag som står i lösdrift..... I mankammen såg jag detta... är det eksem??? eller kan hon...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hästen jag rider hade i dag blod på sin hov och när vi undersökte saken såg det ut som ett sår. Jag tvättade rent och upptäckte att han...
Svar
15
· Visningar
1 734
Senast: selfrejection
·
Hästvård misstänker átt hästen har gått umkull i helgen då stalägaren såg att hela han va lerig på ena sidan i lördags och han kändes inte ok vid...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: SandraM
·
Hästvård Numera vet man ju att vitlök inte är så bra för hästar som man trodde tidigare, men vilken mängd måste man upp i för att det ska bli... 2
Svar
37
· Visningar
3 219
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Ja, sen ungefär 2 veckor tillbaka har min ponny vägrat äta kraftfoder. Det är sånt där mineralfoder * kraft - blå*. Hon brukar få lite...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: pimy
·
E
Hästvård Varför blir vissa hästar randiga när man rakad av pälsen? Jag har nyligen klippt en häst som blev randig på ena sidan av halsen. Varför...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Eskil
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mineraler och ev vitaminer? :) Bara kul och veta ;)
Svar
18
· Visningar
1 989
Senast: Devils_Girl
·
Foder & Strö Jag undrar hur man ska räkna foderstat när hästarna går på lösdrift och har fri tillgång på hösilage. Jag kommer att flytta min häst...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: giovanna
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar om någon här har erfarenhet av det skakande golvet. Det ska vara bra för bla musklerna (även senor, ligament mm.)...
Svar
16
· Visningar
1 952
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Hej alla morgonpigga bukisar! Vetten ville sist vi vaccinerade mot botulism att vi skulle samköra alla våra 5 som ska ha sista...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: glitter
·
Hästvård Ett sto i stallet har mycket besvärliga brunster. Var till klinik igår på gyn-koll och man upptäckte att hon inte släpper äggen som hon...
Svar
11
· Visningar
3 749
J
Hästvård Hej... Min pålle ska klippas om ca 4 timmar men jag har inte bestämt mig än hur?! Eftersom han är känslig för kolik vill jag att han...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: _Jezzie_
·
Hästvård Jag testar här, eftersom jag inte fick ngt svar under travforumet. Är ngt utav dessa dopingklassat? Är det 96 timmars karens på det...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Boj
·
A
Hästvård Min häst har lyckats få ett sår på utsidan av bakknät. Varje gång han reser sig upp rivs såret upp igen och spån/grus samlas i det. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Yapp
·
Hästvård Har en frågan som skulle vara bra om jag fick svar på. Min kompis värkte sina hästar igår. På ena hästen hittade hovslagaren en bula...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: nabluch
·
Foder & Strö När uppstår det egentligen? Jag har alltid fått höra att hösilaget kan börja mögla om det kommer in luft i balarna, exempelvis om de går...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Amk
·
Hästvård Min häst har sedan en tid (månader) tillbaka haft en knöl alldeles vid tårkanalen. Först trodde jag att det var en vagel, men då den...
Svar
16
· Visningar
5 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Att lämna i smyg
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V