B
Buttercup3
hur långt har ni kommit med era 04-or och vad är målen?
vad har ni för mål nästa år?
om 3 år?
ännu längre i framtiden?
om 3 år?
ännu längre i framtiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pinky skrev:hur långt har ni kommit med era 04-or och vad är målen?
Vi har löslongerat en del, promenerat, promenerat och promenerat.. Vart på westernkurs (markarbete) och deltagit i en utställning i år. Sen har tösen haft sadeln på 2 gånger, gick över förväntningarna!![]()
Efter en lite lugnare period med dagdrivande i hagen kommer vi att börja tömköra och löshoppa lite grann.
Förhoppningsvis har vi kommit så långt att man kan sitta upp, har inte planerat rida in henne förrän hon är 4 (arabsto)... Hoppas att vi kan delta i nationella arabhästutställningen...![]()
om 3 år?
Hoppas att hon är inriden och ridbar, kanske lite tävlad... Vem vet, kanske med ett föl vid sidan... det visar tiden...
ännu längre i framtiden?
En trygg individ som kan stå på egna ben!
Buttercup3 skrev:hur långt har ni kommit med era 04-or och vad är målen?
har travat lite på henne, sitter och sådär, allt går jättefint! målet nu i vinter blir att rida 2 ggr i v ca, målen är väl att få en superfin tävlignshäst i dressyr.
3-års kommer väl först
om 3 år? breeders tippar jag på!
ännu längre i framtiden? Hmm, tävla, tävla tävla
Buttercup3 skrev:vissa har som mål att hästen ska gå 3-årstest (ex jag) och jag anser att det är bättre att börja tidigt och ta det lugnt istället för att stressa sedan till våren för att få dem klara. Skulle aldrig drömma om att sitta på min häst ifall det var så att hon inte växte så jämnt som hon gör. Hon har aldrig växt ifrån med baken el. liknande, hon är otroligt mogen i huvudet också så det är ett plus.
Det är så otroligt många unghästar som förstörs när man ska hålla på att stressa inför div. test och championat. iaf jag anser att det då är bättre att ta dom lite tidigare då ifall de inte ä rinne i någon växtperiod eller liknande.