Jag beklagar verkligen all sorg och elände här just nu

- Och så bidrar jag med lite mer.
Jag han rida i två dagar. I söndags ringde stallchefen och sade att C var så pass halt att hon lämnats i boxen över dagen. Exakt samma hälta som tidigare.
In till BM på tisdag, som tur var kunde hon bo i en utebox för att ses över när de fick en lucka, så att jag kunde vara på jobbet.
De ringde vid två för att säga att de lokaliserat denna hältan till trakterna, och därför röntgat strålbenen för säkerhets skull. Jag har nu ett helt fotoalbum med över 20 röntgenbilder i alla tänkbara vinklar...
Teori; Inflammation i hovkapseln (eller kanske en Stengalla). Troligtvis har inflammationen smugit sig på p.g.a. felaktiga vinklar men då all hälta på höger uppstått efter senaste skoningen kan man inte utesluta en stengalla. En hovböld kan man tydligen utesluta. tyvärr.
Hon blir alltså superhalt av att trampa på en sten eller dyl, och hältan visar sig typ dagen efter då trycket blir för högt i hoven.
Klinikskoning om tre veckor. Tills dess skall hon motioneras på mjukt underlag och gå i hage om hon är ohalt (vilket hon är idag, igen) och boxvila om hon är halt..
En 48h hälta i veckan har vi haft hittills, så rent statistiskt borde hon hinna bli halt och frisk tre gånger till innan vi kan sko om.
Hämtade henne 17:00, då var allt nedsläckt och stängt. Hon hade stått utan täcke i utebox efter undersökningen....

Hon fick en shot med antiinflammatoriskt och bandage för att hålla bedövningssticks-hålen rena. Thats it.
Jag har nu lagt ned 20.000kr på att leta fel. Skall bli intressant att se vad det kostar att behandla det felet man hittar sen.