07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fiorano Vad supertrist med stallet nu när du fått till lösdriften också. Hoppas något av alternativen tom blir bättre.

@Amanda_F Skönt att operationen gått bra.

@sommarminne :D Vilken rolig häst! Min kan förvisso kicka lite om man petar för mycket men inte så man är i närheten av att flyga av.

Är på besök på Ultuna nu, hos en trött häst. Operationerna har gått som planerat, men vill någon starta en crowdfunding till hans sjukhusräkningar så skulle jag inte tacka nej. Dubbla stallhyror och en försäkring som tar en del bara O_o

Men han lever även om han hostat massa blod (normalt men läskigt):wtf:
Så skönt att operationerna gått bra, hoppas han klarar konvalescensen fint :)

Betalar försäkringsbolaget inte så stor del som de brukar göra? beroende på bolag alltså.

@sassiball de tar 80 % så det blir 20 % och självrisk till mig, plus lite annat som de inte täcker (magsårsmedicin brukar vara en sån post). 10 ska jag betala för sjukhusräkningen än så länge :)

Nu har jag tittat på ett av de små stallen och förhoppningsvis flyttar jag dit om en vecka :). Just nu längtar jag enormt efter att få vara själv i stallet, att ha egen sadelkammare och sköta rubbet själv. Stallet var också mycket bättre än jag minns det sen jag varit därinne förut. Det är ganska högt i tak, finns en ventilationsfläkt och dörren kommer kunna vara öppen precis bredvid boxen där Barb får stå. Så jag tror att luften inte kommer vara något problem. Kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att flytta dit!!

@Kirre Jag bad lite om de kände jag haha. :banghead:

Idag har vi måttat och tagit bilder så på måndag skickas det in till företaget så dom kan göra en ny sadel till oss. Så himla spännande och jag hoppas innerligt att den kommer att passa nu så att det inte blir ett magplask. :D:o:banana:

Annars tränar vi på med framförallt mycket förvänd galopp. Jag har börjat lägga in lite byten nu med men känner definitivt att jag behöver tränarhjälp på den biten. Han byter oftast helt på hjälpen och rent men de känns ändå som att jag vill veta mer precis hur jag ska tänka. Känns som att jag gör mest på känn:angel:.

Har varit speaker hela dagen på våra dressyrtävlingar. Sett många fina hästar och många glada ryttare. Vi hade MSV C1 och MSV B4.
Däremot ser jag i FB flödet nu på kvällen att flera kompisar som varit på andra tävlingar runtom i Stockholm verkar så missnöjda.
Blir lite ledsen av att se det. Alla har så mycket press att prestera att vi inte kan vara glada att vi har friska och tävlingsbara hästar.
Jag vet att jag har ruggig dubbelmoral nu för jag brukar vara nästan likadan. Försvara dåliga poäng osv men nu när jag har tävlingspaus så ser jag det med lite andra ögon. Hoppas det håller i sig till nästa säsong, alltså att jag kan glädjas över att ens tävla.
Jag är dock ruggigt emotionell idag. Har haft en crappy helg med massa strul med mitt gamla släp och var till och med tvungen att sätta mig ner och gråta ett tag för att jag saknade min pappa så mycket. Så jobbigt att inte kunna ringa och få hjälp och så jobbigt att inte klara av saker och ting själv. Bläää

Men Divan är fin att rida iallafall :love:

@Jfrelin jag har också haft en sån dag. Gick inte ens upp ur sängen för än 17 för att åka och hämta lite täcken och hö till C som han ska få på rehaben. Inte så illa att jag haft en pappa att sakna (bara en bortrest mamma) men just det där att jag tycker att folk ska vara glada att de ens har en häst att rida på. Jag är tacksam att min lever öht men det kommer bli en lång tråkig höst nu. Brukade ju älska tävlandet.

Om två veckor börjar domarkursen och jag tycker inte ens att det ska bli kul. Är inte säker på att jag är tillräckligt bra på hästar, eller ridning... Tack och lov att det är typ två år till jag kan vara klar.

@Jfrelin för mig låter det jättekonstigt? Jag förutsätter heltenkelt att mina hästar är friska och tävlingsbara * ta i trä* jag har ju tom min gamle 24 åriga Hille som är ready To Go liksom.. Det kanske låter arrogant men jag undrar va fan folk gör med sina hästar idag?

@fio alltså jag menar att de klagar på resultaten när man egentligen borde vara glad över att man är så pass priviligerad att man ens har en häst att tävla. Tycker många glömmer att det ska vara kul att tävla. Men jag vet hur besviken man blir på dåliga resultat men tycker på senaste tiden att folk är så jädra negativa hela tiden.
Hoppas folk tävlar på friska hästar även fast man undrar ibland......

@Amanda_F du är visst tillräckligt bra för att bli domare. Så det så.
Nu har ju jag själv valt att inte tävla i höst och träna istället men skulle jag inte få rida alls skulle jag nog gräva ner mig.

@Amanda_F vad är det för antagningskrav nu för att bli domare?
Godkänd MsvB, rekommenderad av en MsvB-domare, dokumenterad erfarenhet av tävlingsverksamhet och hästkännedom typ. Man fick skriva personligt brev om drivkrafter och sånt också. Står på förbundets webbsida vad som krävs.

Sen tar ju utbildningen ett tag att gå igenom med provbedömningar, teoriprov osv.

@Amanda_F du är visst tillräckligt bra för att bli domare. Så det så.
Nu har ju jag själv valt att inte tävla i höst och träna istället men skulle jag inte få rida alls skulle jag nog gräva ner mig.
Tack! Jag letar lite efter spaden men innan jag gräver ner mig kommer jag och hälsar på er. Nästa helg eller i v 42 kanske?

Har ev en liten fuxdam som jag ska få rida lite. Hennes ägare har pajat knät så de behöver hjälp. Tror det skulle passa mig bra.

Första natten i nya stallet och inte tillstymmelse till ett host eller frust :).

@Jfrelin Förstår precis hur du känner med tävlandet. Där var jag i våras när jag satt och tittade och hade två snoriga djur i stallet. Nu med allt stallstrul är jag än mer irriterad ver att jag inte ens kan njuta av att rida. Men men, det kommer nog allt bli bättre nu. Däremot känner jag mig helt osugen på att tävla ändå, känner att jag vill att alla Msvrörelser ska kännas enkla att rida innan vi ger oss ut. Så kommer väl ta några år innan vi kommer ut igen :p.

@Jfrelin - bra poäng! Just nu är jag jätteglad över att mina hästar ens går att rida... Eventuelt så är 02-an halt, hon kändes verkligen inget bra i lördags, men hon gick utan framskor så jag hoppast hoppast att hon bara ömmade pga det. :cautious: Ska trava upp henne med skor i dag.

Skrullan ser fin ut i sina ben igen, men jag är så nojjig så jag vågar knappt rida... Har bara skrittat och travat i skogen hittils, och hon kändes jättefin i går. :love: Tänker åka ner i ridhuset på naturbruksgymnasiet i dag och dressyra litegrann försiktigt.

@Fiorano vad skönt att det löste sig så snabbt med nytt stall! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka