@myfairlady91 Så häftigt!!

Vi kämpar vidare på våran nivå.

Hade ganska dålig känsla inför starten i helgen, och fortfarande ganska ont. Hematomet på insidan har väl sjunkit neråt så smärtan sitter längre ner nu, typ bakom svanskotan. Körde ner till Skåne kvällen innan och red när vi kom fram, inga älglöss, superskönt!!
Tävlingsdagen var hon rätt fin. Framridningen var väldigt djup och det var ponnysar överallt, så lite stressad, men mycket mer hanterbar än i Vinslöv. Jag var orolig för domaren som dömt mig och Chatsi tidigare och gett oss typ 40%. (88 straff)

Inne banan var Rutan fin, inga större missar. Domaren använde hela skalan, 7 på inridning, lite 5or på galoppen, men även 7or. 4a på den nedrans halten precis vid utgången (men den här gången försökte inte Rutan rymma ut ens!) 8 på avslutande halten, då hade tyvärr minnet i kameran tagit slut, så den får jag aldrig se!

Blev totalt 61,4% och hamnade nånstans mitt i startfältet.
Var lite nervös inför hoppingen med tanke på hur det blev i veckan, hade inte hoppat sen dess. Jättedjupt på framhoppningen också och hon var pigg, men inte alls spänd. JÄTTEFIN inne på banan och vi var felfria!
Sen drog mitt kameraskötare/hästskötare/mentala coach hem för att gå på stan ("Det är du som ska tävla, inte jag") och jag hade 6 timmar kvar till terrängstarten, så jag letade upp
@Novali01 och trängde mig glatt på henne och hennes sällskap.
Jättenervös inför terrängen, men hon var inte spänd på den framhoppningen heller! Två första hinderna på banan var svåra, jag trodde hon tänkte sticka vid sidan på första, men hon svarade på korrigeringen. Stod emot lite på 2an, men sen gick hon som tåget! Många riktigt fina språng, och hon tänkte lite själv inför hinderna istället för att springa utan tanke. Sista hindret var en kritvit låda, den funderade hon på att skippa, men jag sa att det gör vi inte! Felfria och kom in precis på tiden!
Tyvärr räckte inte dressyrpoängen till placering, vi blev 2a utanför, men jag är jättenöjd ändå! Kanske mest med att jag vågade!
Film från hoppmomentet:
En snutt från terrängen, en klubbkompis stod ute på fältet och filmade utan att jag visste om det, jättesnällt!