07-orna, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Fiorano jag tycker det känns som om glädjen att tävla verkar som bortblåst hos alla. Det är bara surigheter över uteblivna resultat och gnäll liksom.
Visst är man besviken ibland men åk inte och tävla om det är så jävla tråkigt liksom.
Det är anledningen till att jag inte tävlar nu. Jag kommer ju inte få bra poäng i MSV B eftersom bytena inte sitter och då blir det ju inte kul.
Flera skulle behöva gå ner en klass eller träna mer istället för att åka ut varje helg.

@Fiorano jag tycker det känns som om glädjen att tävla verkar som bortblåst hos alla. Det är bara surigheter över uteblivna resultat och gnäll liksom.
Visst är man besviken ibland men åk inte och tävla om det är så jävla tråkigt liksom.
Det är anledningen till att jag inte tävlar nu. Jag kommer ju inte få bra poäng i MSV B eftersom bytena inte sitter och då blir det ju inte kul.
Flera skulle behöva gå ner en klass eller träna mer istället för att åka ut varje helg.

Eller åka på hoppning eller fälttävlan istället :p

Det är lite spännande det där med dressyr/hoppekipage som vägrar gå ned en/två klasser eller stanna hemma o träna istället för att bli besvikna varje helg? Inom fälttävlan är det hur vanligt som helst att man tar omtag o går ned i klasserna för att bygga upp förtroende eller för att få hästen att känna hur lätt det är. Varför är det inte så för de andra disciplinerna? Prestige eller bara inte rätt tänk?

@Novali01 och @Jfrelin Jag gick ner och tävlade LA i somras efter MsvB-debut och sen våra usla MsvC-starter. Det gjorde jättemycket för mitt självförtroende att få göra något enkelt inne på en tävlingsbana. Håller verkligen med om att fler borde prova göra samma sak.

@Novali01 @Fiorano
Jag funderar lite på om det har med Equipe att göra? Nu ser man alla poäng, alla resultat nästan innan ryttaren själv vet och det kanske därför folk känner att de vill förklara sig på olika sociala medier.

Här i Stockholm ses det ner på de som går ner i dressyrklasserna. De är rosettplockare då. Jag kan iofs tycka att man kan vara hemma och träna istället så man blir bättre i den klassen man vill tävla men ibland har man ju problem som bara kommer på tävlingsbanan och då måste man ju kunna gå ner utan att folk knorrar.
Jag var lite sugen på att starta en LA3 för någon helg sen, just för att jag ville komma ut och tävla och det var nära men avstod pga våra resultat i LA och placeringar i MSV C.

Jaja jag tycker iallafall det alltid är kul att tävla även fast det går åt pipsvängen ibland. Tex så var det jättekul när Divan gick 1.10 förra helgen. Ja hon hade 2 ner men så himla glad. Spetsade öron hela banan och glad och nöjd efteråt. Det värmer verkligen när man ser hur glad hästen är. Å andra sidan behöver vi ju inte ha någon prestige i hoppning. Det är ju ändå en dressyrhäst :angel:

@Novali01 @Fiorano
Jag funderar lite på om det har med Equipe att göra? Nu ser man alla poäng, alla resultat nästan innan ryttaren själv vet och det kanske därför folk känner att de vill förklara sig på olika sociala medier.
Just Equipe verkar också ha skapat en trend i att utgå i dressyr om man inte tycker det är tillräckligt bra. På så sätt slipper man få ett dåligt resultat och kan skriva på sociala medier att hästen fick spel. Eller inte skriva alls.

Jag var lite sugen på att starta en LA3 för någon helg sen, just för att jag ville komma ut och tävla och det var nära men avstod pga våra resultat i LA och placeringar i MSV C.

Men varför då? Efter LA3 kommer ju typ MsvC. Finns ju mängder med folk som rider LA3 och MsvC fastän dom har placeringar i MsvC.

Jag skulle kunna utgå om hästen verkligen fick spel, men inte för att undvika ett dåligt resultat. Ibland får man ju rida igenom det dåliga för att det ska bli bättre nästa gång. Men jag vet att folk har utgått strax före sista uppridningen. Men får många utg i resultatet så undrar man ju om hästen är ridbar överhuvudtaget, lycka till och sälja den hästen sen!

@fio jag vet men man blir lite nojig. Har ju ridit på ganska höga procent i LA så vill inte klassas som rosettplockare. Larvigt egentligen.
Nu vill jag iofs inte rida LA egentligen men just då var jag tävlingssugen.

Har sett folk som ligger på placering kolla i tdb på tidigare resultat på ryttare som är kvar för att räkna ut om de kommer slå dem eller inte.....

Enda gången jag utgått är när min häst var trött och helt ofokuserad. Det blev lixom för mkt och jag var också trött och orkade inte. Sen tog jag hellre två felridningar förra gången för att det inte riktigt gick att styra hela tiden. Så kan det gå. Men jag tror ju när jag tittar på en av mina vänners resultat att hennes häst är heeeeelt galen. Så har det inte sett ut på filmerna.

Så länge man inte klagar på hur dåligt det går och hur knäpp hästen är så skiter jag lite i vad folk gör. Men jag tycker att det är lite dålig respekt att hålla på att utgå. Det är ofta många som står i kö i sthlm för att få vara med, och då får man bita ihop lite (så länge det inte är farligt).

@fio jag vet men man blir lite nojig. Har ju ridit på ganska höga procent i LA så vill inte klassas som rosettplockare. Larvigt egentligen.
Nu vill jag iofs inte rida LA egentligen men just då var jag tävlingssugen.

Har sett folk som ligger på placering kolla i tdb på tidigare resultat på ryttare som är kvar för att räkna ut om de kommer slå dem eller inte.....

Ja det tror jag säkert att folk gör men tänk om alla dom har Utg på sig och ingen vet vad dom egentligen kan rida på :D

Nej skämt å sido! Det kanske är så.. Jag rider ju sällan på dressyrtävlingar så jag känner ju inte av det där.. Förr när jag tävlade dressyr som mest fanns ju inte equipe.. eller knappt internet :rofl:

Ja det tror jag säkert att folk gör men tänk om alla dom har Utg på sig och ingen vet vad dom egentligen kan rida på :D

Nej skämt å sido! Det kanske är så.. Jag rider ju sällan på dressyrtävlingar så jag känner ju inte av det där.. Förr när jag tävlade dressyr som mest fanns ju inte equipe.. eller knappt internet :rofl:
Var det på den tiden man fick vänta på att resultatkalendern kom ut och bläddra i den :rofl:

@Amanda_F Jag har utgått en gång på Divan. Det var när banan var en pool i Hufvudsta och det regnade och åskade när jag red. I galopprogrammet vill inte Divan fatta galopp och inte jag heller så du utgick jag :p
I Håbo utgick jag inte och fick 48% :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka