Jag har ingen timing whatsoever och blir så sur på mig själv, och Rut tar åt sig förstås.
Då behöver du träna över BOMHELVETET VARENDA JÄVLA DAG!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ingen timing whatsoever och blir så sur på mig själv, och Rut tar åt sig förstås.
Och lite mer konkret då @Marvin
När du/ni kan detta i båda varven och hon hoppar över bommen kan du börja rida an den och byta över, byter hon inte så ska du vara snabb som en liten reptil (bra grej att träna upp sin timing!) och bara ta ett litet travsteg o byta till rätt galopp. Får INTE ta en halv volt att göra detta.
Have fun!![]()
Eftersom hon aspirerar på att få en häst som byter i balans på hoppbanan och inte i en serie så....Dressyrryttaren dog lite just nu![]()
Precis, jag brukar använda bommarna för att träna på galoppen, men utelämnar dem gärna i bytena. Det är ganska bra att lägga ut flera på en volt (heter det klockan?) och anpassa antalet galoppsprång.@sorbifolia
Jag håller med, och framförallt klarar jag inte att både se till att komma rätt på bommen och räta ut och balansera hästen och hitta rätt tillfälle att ge byteshjälperna. Blir härdsmälta i min hjärna!
Men det ena utesluter ju inte det andra @Novali01, jag kan öva både på att galoppera bommar och enkla byten!
Jag bor i Stockholm där kan folk ta betalt för att få hästarna ridna, och Divan vill nog inte se mig igen..Menar du, @Amanda_F att ingen i din närhet vill ha ridhjälp??? Herregud, jag skulle kunna döda för att få någon som red hos mig....
Jag tänker mer på att många som har häst även är föräldrar och då finns det ju mer än 1 dag per vecka när man måste låtsas visst intresse för såna där ointressanta sporter som fotboll, ishockey, innebandy och annat skräp typ föräldramöten och utskällningssamtal (ja jag vet att det heter utVECKLINGSSAMTAL)....
Jag rider på vad som helst som tillåter mig att rida (och inte kastar av mig). Så länge jag slipper rida ut i skogen, för då ska det vara något snällt och stadigt på foten..
tssss ni dressyrryttare!!!Så länge jag slipper rida ut i skogen, för då ska det vara något snällt och stadigt på foten..