du - hon passar dig utmärkt utifrån vad jag läst hur du tacklas med henne och din inställning , kompetens och vett rent allmänt.....
det jag menade med inlägget var mer att "Bra" att du kanske faktiskt kom till det läget där du lackade ur en smula utifrån att du nu känner dig rätt säker på hästen, och direkt fick ett kvitto på att det du sa ifrån starkare än vanligt, verkligen tog skruv.
intelligenta "skarpa" hästar brukar vara väldigt responsiva och lättlärda och helt underbara, bara de hittar en ryttare som kan läsa dem. det verkar du ha kunnat från första början så jag har inga tvivel som helst att dina val att satsa på denna hästen är helt rätt, kommer bli superbra det är jag helt övertygad om!
Dessutom borde jag även gratulera hästen i sig, som bor hos dig, för det är inte särskilt säkert att samma häst öht hade fungerat hos gemene man, vilket du säkert nu förstår att jag uttrycker mig rätt försiktigt om....

egentligen menar jag nog att det lär hade blivit total katastrof hos väldigt många andra, och det vet du ju själv du med iof
som sagt, jag är imponerad av ditt arbete, ditt sunda förnuft och hur du hanterar den fina hästen. Lär bli jättebra! om inte ännu bättre....