Sv: -07-ornas 15e tråd!
Fantastiskt vacker är hon! Har tänkt på dig mycket, vet så väl vad du går igenom.

Stora kramar till dig! Hoppas du hänger kvar med oss ändå.
KL
I förrgår red jag ut ponnybusan med snodd på. Ju mer kondis hon fått, desto mer galen har hon blivit ute och vägrat lyssna på förhållningar etc. Så då åkte snodden på efter uppvärmningen, inte alls hårt spänd, men så att den tog i när hon körde upp huvudet. Det funkade fantastiskt bra och jag fick en mycket koncentrerad häst som jobbade på superbra! Efter bara en liten stund släppte jag ut den så den bara hängde och hon fortsatte gå precis lika fint.
Igår jobbade jag och var allmänt seg i hela kroppen, så det blev vilodag, men idag blev det en lugnare tur med min 10a som handhäst. Har inte provat tidigare, dels pga att hon ju brukar kunna vara riktigt sur och dels pga att hon är så mycket mindre än honom så man hamnar ju lite i underläge. Men det gick faktiskt jättebra! Han höll sig på backen och hon nöjde sig med sura miner.
Vi skrittade och travade en runda på ca 45 min. Hon gick i väldigt fri form mesta delen av tiden då jag red på en hand och höll i grimskaftet med andra. Men det funkade bra. Hon var ganska seg och skulle såklart titta på ALLT, hon är ju tittig i vanliga fall men det var nästan värre idag.

Eftersom att det funkade så bra så provade jag en liten galopp också, men då jäklar vaknade hon, bockade och busade och drog iväg i full fart. Ynglingen var ju såklart inte sen att haka på så det blev halvt okontrollerat innan jag fick kontakt med galningen igen.
Sambon tog en bild när vi kom hem.
(Queenie är 140 och fuxen är ca 159)