Nu har jag flyttat till norr, tog 16 tim att köra upp med släpet inkl pauser för mat. Känns overkligt, men å andra sidan kan jag inte påstå att flytten är klar än så just nu har jag mellanlandat hos mina föräldrar i väntan på min lägenhet första veckan i september. Jag ska åka iväg och skriva kontraktet på den idag så iaf det blir klart. Tills vidare står alla mina saker i lådor i garaget och i mitt gamla flickrum. Känns aningen intressant att flytta hem till mamma och pappa i den här åldern

Men jag är givetvis tacksam att jag kan göra det, och slipper bo inkvarterad på camping med alla mina lådor och nedmonterade möbler.
Har haft en intressant helg minst sagt. Stallägaren som skulle ombesörja skötsel, ridning och att min häst kommer iväg med lastbilen till Norrland har lägligt nog insjuknat såpass att denne ligger på sjukhus. Paniken total, dels givetvis pga att jag blev lessen och orolig för sjukdomen men även pga hästeriet, min pågående flytt och hur det ska gå med allt praktiskt. Var ett tag ens osäkert om jag skulle kunna flytta då jag hade behövt stanna kvar och fixa allt med häst och lastning osv i egen regi. Men jag hade endast flytthjälp under helgen och mina föräldrar som hjälpte mig hade behövt ta med sig bil och släp upp igår i vilket fall.
Ringde runt till tänkbara människor i mitt förra stall men ingen har semester fortfarande, givetvis. Och mitt nya stall ligger så långt från stan att ingen kan åka dit och sköta min häst utöver jobb + sitt eget, eller ta sig dit med kort varsel för att lasta henne på transporten. Tackolov fick jag tag i min gamla medryttare, som knappt sett hästen sedan april men som dock bor i närheten av mitt nya stall. Och denne kunde både sköta hästen de kvarvarande dagarna samt se till att hon kommer på rätt lastbil
Jag är givetvis oändligt tacksam för att hon ställer upp på detta! Hon hade tom tagit sig tid att rida lite igår trots att min vildhäst nu vilat sedan torsdag, trots att jag sa att hon inte alls behöver tänka på ridning utan jag är glad om hon tittar till hästen och framförallt om hon ser till att den kommer på lastbilen.
Så nu behöver jag hjälp från expertisen i denna tråd. HUR ska jag kompensera henne för detta? För mig är det ovärderligt. Vad ger man i present liksom? Funderar på att köpa någon form av Smartbox, då jag numera bor 100 mil bort och inte kan få ihop nån presentkorg eller liknande på smidigt sätt.