Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg att NB lagt ut en bild på er på Insta.(så jag adda dig@oxo ja jag tror att det var så att han skadade höger bak och svansroten lite som bebis, så han är svagare i höger bak och balanserar upp sig lite med svansroten. Ser lite fjantigt ut, nästan som en körhäst..
Idag har han plockat pluspoäng hos mig. Fick stå och rycka hans man i nästan en timme innan han tröttnade. Den var ofantligt tjock! I morgon är det vår första träning för NB, är lite nervös faktiskt, fast hon och jag känner varandra väl. Men hon har varit så peppad på att jag ska köpa häst och att hon ska coacha mig till framgångjag är rädd att hon tycker att jag valt fel... Fast det skulle hon nog inte säga-...
Det är både bra och läskigt att ha en tränare som är väldigt engagerad.
![]()
Jag såg det, det är lugnt, jag har ju en öppen profil och jag kände igen din bild! Sen la @Fiorano också till migSåg att NB lagt ut en bild på er på Insta.(så jag adda digOm du undra va de va för tok....) Har själv tränat för henne för många år sen. Hon vill dessutom adoptera min dotter.
![]()
Skönt att hon klarade sig så bra, ibland är hästarna oväntat smarta. Det var dock inte så kul att de i ditt stall inte var lika smarta, ibland undrar man ju hur folk tänker...Idag har min häst "suttit fast" i ett träd i hagen hela dagen... Längst upp i hagen finns en del nerfallna träd, och de brukar jämt stå där och hänga, gnaga på bark osv. Mitt pucko hade klivit över en låg (typ 1 dm över marken) gren in mellan två stora grenar, och sen inte kunnat vända. Och inte kunnat backa, för där var ju ett Hinder bakom! Så då stod hon där.
Visade sig att hon inte ens hade kommit ner till lunchen, och här är jag väldigt besviken på stallpersonalen som inte reagerade på det. Att inte dyka upp till lunch är inte normalt beteende för min matglada häst!
Sent på eftermiddagen skulle hagkompisen tas in, men hon ville inte komma utan stod kvar uppe i hagen hos Chatsi. När nån gick in för att hämta kompisen kom hon galopperande och gnäggade, och galopperade sen tillbaka till Chatsi igen.Som fortfarande stod lugnt.
När man tagit bort grenen bakom min häst kunde de bara dutta henne på bringan så backade hon ut och liksom bara: Tjena allihopa! Jag är loss nu! Hungrig...
Inte en skråma på henne, förutom skrapsåren på knät sen tidigare.
Fast hade hon varit allvarligt skadad hade hon ju fått vara det länge innan nån upptäckte det.![]()
@Marvin Oj vad jag surat ihop helt på stallpersonalen! Tänk om hon legat med ett brutet ben i hagen... Det händer ju tyvärr titt som tätt, en häst i ett grannstall avlivades i höstas efter att ha hittats i hagen (av en fjortonårig tjej:/).
Jag hade också varit besviken på stallpersonalen. En sån rolig häst du harIdag har min häst "suttit fast" i ett träd i hagen hela dagen... Längst upp i hagen finns en del nerfallna träd, och de brukar jämt stå där och hänga, gnaga på bark osv. Mitt pucko hade klivit över en låg (typ 1 dm över marken) gren in mellan två stora grenar, och sen inte kunnat vända. Och inte kunnat backa, för där var ju ett Hinder bakom! Så då stod hon där.
Visade sig att hon inte ens hade kommit ner till lunchen, och här är jag väldigt besviken på stallpersonalen som inte reagerade på det. Att inte dyka upp till lunch är inte normalt beteende för min matglada häst!
Sent på eftermiddagen skulle hagkompisen tas in, men hon ville inte komma utan stod kvar uppe i hagen hos Chatsi. När nån gick in för att hämta kompisen kom hon galopperande och gnäggade, och galopperade sen tillbaka till Chatsi igen.Som fortfarande stod lugnt.
När man tagit bort grenen bakom min häst kunde de bara dutta henne på bringan så backade hon ut och liksom bara: Tjena allihopa! Jag är loss nu! Hungrig...
Inte en skråma på henne, förutom skrapsåren på knät sen tidigare.
Fast hade hon varit allvarligt skadad hade hon ju fått vara det länge innan nån upptäckte det.![]()