Angående tid o jobb...verkar vara en del som inte har barn här i tråden, jag måste nog sluta jämföra mig med er när det gäller tid!
Jag har två barn, 6 o 10 år, jobbar inte heltid, max 80%, men mycket av den extra tiden har gått åt till pendling till större orter där jobben finns. Mitt jobb slukar rätt mycket energi, tyvärr, även om jag oftast trivs. Jag har verkligen haft svårt att få det att gå ihop med ork och motivation att ha en hel egen häst. Jag har försökt med medryttare, men av olika skäl har det inte funkat. Stallhyrorna här ligger mellan 1500 till 2500 beroende på servicenivå, men tyvärr finns ingen lyxanläggning här som erbjuder all service...om jag ska hitta en sån måste jag köra långt och det går inte ihop ekonomiskt. Det hade kanske gått om min man hade haft lite bättre betalt, men han har minimilön då det är svårt att jobba som byggarbetare i Sverige utan papper på allt man kan...så vi lever liksom på min lön och han tjänar kanske en fjärdedel av vad jag får. Bor i hus. Vill gärna ha råd att även åka på semester utomlands någon gång per år.
Jag lägger just nu inga pengar på träning i alla fall, hovis tar 1000 kr per gång och det tycker jag är helt OK här i trakterna.
Intressant att läsa om hur livet med häst går ihop för alla, är lite avis på er som är ensamma och bara har hästen och er själva att bry er om! Barn är underbart, men de vill ju gärna träffa sin mamma på kvällarna, och jag dem. Ekvationen går inte ihop för mig, som tyvärr inte är superorganiserad och som nog aldrig kommer att lyckas bli det heller.