07-ornas 18'e tråd!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3 036
  • Visningar Visningar 164 628
Status
Stängd för vidare inlägg.
@Marvin Ja verkligen. Jätteskönt.

Intressant med våg. Jag har tyvärr inte haft möjlighet då jag varit på kliniken med min. Hade gärna gjort det och sluppit räkna. Dock är det ändå dags att räkna om snart... var längesedan.

Läste om ditt vetbesök. Det låter hoppfullt tycker jag :)

@mackan Nja, skulle säga att det är helt naturligt att Marvins häst har fått extrem träningsvärk. Hon jobbar på ett helt nytt sätt med kroppen som är jobbigare och aktiverar nya stora muskelgrupper.

@Marvin Tycker självklart du gör helt rätt som åker tillbaka med henne till kliniken tidigare än planerat. Nu när hon börjar aktivera dessa nya muskler kommer det vara en balansgång på vad som är för mycket eller för lite arbete.

Jag håller inte med som sagt !

Kl
Var duktig och for med ponnyn till ridhuset idag! Snacka om pigg efter två dagar skritt och två dagar vila... Jättestel till vänster som vanligt och i början gick det inte alls bra. Men till sist började vi hitta varandra och på slutet kändes hon riktigt trevlig! :) Mest trav på en stor åtta. Red mest utan stigbyglar, jobbigt men nyttigt! Det var inte förrän på slutet när hon började bli lite trött som jag drev tillräckligt för att få ärligt stöd i handen. Inte förrän då släppte det ordentligt och efter det kändes det klockrent. :) Så jag red bara en stund till och fick njuta lite av att känna att vi faktiskt kunde hitta rätt känsla utan tränaren innan jag joggade ner henne och avslutade. :) Kändes så skönt att faktiskt lyckas lite utan tränaren! Men jag måste lära mig att våga driva mer... :p

Kl
Var duktig och for med ponnyn till ridhuset idag! Snacka om pigg efter två dagar skritt och två dagar vila... Jättestel till vänster som vanligt och i början gick det inte alls bra. Men till sist började vi hitta varandra och på slutet kändes hon riktigt trevlig! :) Mest trav på en stor åtta. Red mest utan stigbyglar, jobbigt men nyttigt! Det var inte förrän på slutet när hon började bli lite trött som jag drev tillräckligt för att få ärligt stöd i handen. Inte förrän då släppte det ordentligt och efter det kändes det klockrent. :) Så jag red bara en stund till och fick njuta lite av att känna att vi faktiskt kunde hitta rätt känsla utan tränaren innan jag joggade ner henne och avslutade. :) Kändes så skönt att faktiskt lyckas lite utan tränaren! Men jag måste lära mig att våga driva mer... :p

Det svåraste som finns på en häst som ligger på mycket framåt!

Det svåraste som finns på en häst som ligger på mycket framåt!

Ja det blir lätt att jag fastnar med handbromsen i. :angel: När jag tränar blir jag ju åthutad att driva så då har man ju inget val. :p Det känns som att det ändå lossnar lite mer för varje gång. Så bra som hon gick sista minuterna idag har hon aldrig gått innan när jag ridit själv. :) I början är hon så pigg så hon bara springer, då blir det ju hemskt studsigt och jag fastnar i att bromsa = ännu studsigare = ond cirkel. Inte förrän hon blev trött drev jag på så vi hittade till den där stora mjuka traven med massa gung. :love:

Jag läser allt ni skriver men har varit himla dålig på att kommentera men överlag tycker jag att det verkar som att många här i tråden verkar kommit igång med vinterträningen:) Hur många pass i månaden rider ni för tränar?

Jag har varit inne i en sådan himla dipp. Superdåligt självförtroende och klankar ner på mig själv i tanken hela tiden och blir lika förvånad varje gång över att det inte är katastrof när jag kollar på filmen från senaste träningen. I mitt huvud har jag målat upp att jag skumpar av hästen och drar sönder munnen på honom. :yuck:
Har ridit så himla dåligt dom här två senaste veckorna och har enbart fokuserat på hur urdåligt jag sitter i traven. Har nog ändå varit bra på ett vis för jag har läst igenom lite böcker hemma om sitsen och idag kändes de bättre än på länge så jag behövde nog mig en liten tankeställare men va jobbigt de är när allt går emot.
Svärfar har cancer i mer än 5 organ och det drar något enormt med energi så de är väl inte så lustigt att allt är upp och ner.

@stjarnfrugt Jag blir så himla glad över att halvsystern sköter sig!!!:D

Tröstshoppade en jacka på hööks precis så lite bättre är de allt:angel:

Här har det varit en rätt hemsk vecka!
Först blev jag sjuk och var helt utslagen i några dagar, samtidigt blir våran katt överkörd så illa att vi fick avliva den och i söndags på farsdag trillade min svärfar ihop och dog, utan att varit sjuk innan!:cry:
Man får sig en riktig tankeställare när något sådant händer, han blev bara 76 år.
Var rädda om er där ute man vet aldrig när det tar slut!

Här har det varit en rätt hemsk vecka!
Först blev jag sjuk och var helt utslagen i några dagar, samtidigt blir våran katt överkörd så illa att vi fick avliva den och i söndags på farsdag trillade min svärfar ihop och dog, utan att varit sjuk innan!:cry:
Man får sig en riktig tankeställare när något sådant händer, han blev bara 76 år.
Var rädda om er där ute man vet aldrig när det tar slut!

Oj! Beklagar verkligen, låter tufft. Jag skäms när jag tänker på hur jag tyckt synd om mig själv för min vecka..tankeställare är bra.

@stjarnfrugt Du kanske har hittat samma ridponny som jag;). Jag kan tipsa dig om ett fynd, jag skulle gärna köpt den själv men kan inte ha hur många hästar som helst..PMa i så fall.

Min häst förvånade mig idag, jättefin att rida och helt otittig på väg till ridhuset. Det var så länge sedan så jag undrade vad som hänt med henne! Hon gick lugnt vid min sida med huvudet nere och bara liksom skrittade påO_o:). Har varit så omotiverad i veckan och trött på henne, så det kändes bra att hon ibland kan vara riktigt trevlig!:love:

@sommarminne Apropå dra i munnen och rida dåligt... Jag kände mig ju rätt kass efter vår rodeoshow förra söndagen. Inte alls stolt över min bryska ridning där. Men så tittade jag på hoppträningar dagen efter och herregud säger jag bara.... Jag kan säga att det slets en hel del, hästar sprang med skallen rakt upp, munnen vidöppen med ryttaren hängandes med fullt motlut i munnen, inte sällan med nån form av kombinationsbett. Det slets och drogs och en av dem som dessutom själv är "tränare" regelrätt spöade upp sin unghäst när den stannade och tittade på ett hinder. Jag bara gapade :eek:

Nu var detta inte några elitryttare, men ej heller en grupp mellanstadiebarn på busiga ponnyer. Det var helt vanliga hobbyryttare, med en eller flera egna hästar som tävlar regelbundet upp till 120-130 nivå. Alltså!?
Jag undrar om det är såhär folk rider till vardags. Kan inte tro att det är sant. Jag var helt chockad dressyrtant på läktaren...

@sommarminne Apropå dra i munnen och rida dåligt... Jag kände mig ju rätt kass efter vår rodeoshow förra söndagen. Inte alls stolt över min bryska ridning där. Men så tittade jag på hoppträningar dagen efter och herregud säger jag bara.... Jag kan säga att det slets en hel del, hästar sprang med skallen rakt upp, munnen vidöppen med ryttaren hängandes med fullt motlut i munnen, inte sällan med nån form av kombinationsbett. Det slets och drogs och en av dem som dessutom själv är "tränare" regelrätt spöade upp sin unghäst när den stannade och tittade på ett hinder. Jag bara gapade :eek:

Nu var detta inte några elitryttare, men ej heller en grupp mellanstadiebarn på busiga ponnyer. Det var helt vanliga hobbyryttare, med en eller flera egna hästar som tävlar regelbundet upp till 120-130 nivå. Alltså!?
Jag undrar om det är såhär folk rider till vardags. Kan inte tro att det är sant. Jag var helt chockad dressyrtant på läktaren...
Tycker ofta hopphästar har det bättre än dåligt ridna dressyr hästar på grundnivå..

@mackan Det säger jag ingenting om. Nu råkade det vara hoppträning. Jag vet inte om det slets och drogs och härjades så mkt för att det var just hoppning och därmed lite stimmigare, än om det helt enkelt är så många sitter och rider runt helt ogenerat. Jag har ingen aning. Jag känner inte folk här. Men jag tyckte inte att det var vackert och harmoniskt, vilket jag tror man eftersträvar oavsett disciplin..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka